وب سایت نایس مووی در سامانه سازمان ساماندهی پایگاه های کشور ثبت شده است و مطابق قوانین این سازمان عمل می کند.
اخبار متفرقه 4 مقصد زیارتی مناسب برای سفر در نیمه شعبان سال 1403 و مراسم آن‌ها

4 مقصد زیارتی مناسب برای سفر در نیمه شعبان سال 1403 و مراسم آن‌ها

نیمه شعبان به‌عنوان یکی از مهم‌ترین مناسبت‌های مذهبی از اهمیت ویژه‌ای در تقویم اسلامی شیعیان برخوردار استاین روز که مصادف با سالروز میلاد حضرت مهدی (عجاست، در نقاط مختلف جهان تشیع با مراسم و جشن‌های خاصی برگزار می‌شودچهار مقصد مهم زیارتی برای سفر در این ایام عبارت از قم و مشهد در ایران و نجف و کربلا در عراق هستندبا سفر در نیمه شعبان با تورهای کربلا و مقاصد زیارتی دیگر می‌توانید در مراسم ویژه آن‌ها در نیمه شعبان شرکت کنید.

1. قم

قم یکی از مهم‌ترین مراکز مذهبی ایران و جهان تشیع است که در ایام مذهبی، به‌ویژه در نیمه شعبان همواره پذیرای هزاران زائر از سراسر کشور و حتی خارج از ایران می‌شودحرم حضرت معصومه (سبه عنوان قلب تپنده این شهر در کنار مسجد جمکران محل اجتماع عاشقان اهل بیت (علیهم السلاماست.

در قم مراسم، تشریفات و مناسک نیمه شعبان با شکوه کاملا خاصی برگزار می‌شوداین مراسم از شب چهاردهم شعبان آغاز می‌شود و تا نیمه‌های شب ادامه داردمردم با افروختن شمع، برپایی دعا و مداحی و توزیع نذری از این روز بزرگ استقبال می‌کنندخیابان‌های اطراف حرم با نورپردازی، نورافشانی و تزیینات زیبا فضایی معنوی و شاد دارندهمچنین قرائت ادعیه از جمله دعای کمیل و ندبه نیز از دیگر ویژه‌برنامه‌های این شب است.

مراسم نیمه شعبان در مسجد جمکران نیز با حضور هزاران زائر عاشق اهل بیت (عبرگزار می‌شوداین مراسم با دعا، قرائت دعای کمیل و دعای ندبه آغاز می‌شود و تا نیمه‌های شب ادامه داردزائران با دلی سرشار از امید و عشق به امام زمان (عجدر این مراسم شرکت می‌کنند و به دعا برای ظهور آن حضرت می‌پردازندتوزیع نذورات و احیای شب نیمه شعبان نیز از دیگر بخش‌های این مراسم است.

2. مشهد

مشهد پایتخت معنوی ایران و محل استقرار بارگاه ملکوتی امام رضا (عاستاین شهر در طول سال میزبان میلیون‌ها زائر است و در ایام خاص مذهبی مانند سفر در نیمه شعبان بر تعداد زائران افزوده می‌شود.

در نیمه شعبان، مشهد به یکی از سرزنده‌ترین شهرهای ایران تبدیل می‌شودمراسم ویژه‌ای در حرم امام رضا (عبرگزار می‌شود که شامل قرائت قرآن، ادعیه و مداحی استعلاوه بر این، بازارها و خیابان‌های اطراف حرم نیز با چراغ‌ها و تزیینات خاصی آذین بسته می‌شودمردم در قالب غذا، شیرینی و شربت به یکدیگر نذری می‌دهندهمچنین مراسم نورافشانی در سطح شهر برگزار می‌شود.

تورهای مشهد از سرتاسر ایران در ایام نزدیک به نیمه شعبان به‌سرعت تکمیل می‌شوندبنابراین، هرچه زودتر باید نسبت به رزرو تور اقدام نماییدمخصوصا از بعضی شهرستان‌ها مانند اصفهان، تورهای مشهد تکمیل ظرفیت می‌شوندشما می‌توانید در صفحه تور مشهد از اصفهان، هزینه‌های سفر هوایی و زمینی از اصفهان تا مشهد را مقایسه کنید.

3. نجف

نجف یکی از مقدس‌ترین شهرهای عراق و مدفن امام اول شیعیان حضرت امیرالمومنین علی (عاستاین شهر مرکز علمای بزرگ شیعه و حوزه‌های علمیه مهمی است که در تاریخ تشیع نقش بسزایی داشته‌اند.

نیمه شعبان در نجف با مراسم خاصی همراه استمردم از سراسر عراق و سایر کشورها برای شرکت در مراسم نیمه شعبان به این شهر می‌آیندحرم امام علی (عدر این شب شاهد خیل عظیم زائران است و با نورهای زیبا و رنگارنگ مزین می‌شود.

مراسم دعای ندبه و مداحی در حرم برگزار می‌شود و زائران با احساس خضوع در این مراسم شرکت می‌کننددر این شب موکب‌ها و جشن‌هایی نیز در سطح شهر برگزار می‌شود که نشان از عشق و ارادت مردم نجف به اهل بیت عصمت و طهارت (عداردسفر در نیمه شعبان به نجف مطمئنا حال و هوایی فراموش‌نشدنی خواهد داشت.

4. کربلا

کربلا مهم‌ترین مقصد زیارتی شیعیان در عراق و محل شهادت امام حسین (عو یاران باوفای ایشان استاین شهر در تمام ایام سال به‌ویژه در مناسبت‌های مذهبی مانند نیمه شعبان میزبان میلیون‌ها زائر استدر کربلا، نیمه شعبان به عنوان یکی از بزرگ‌ترین و باشکوه‌ترین مراسم در تقویم شیعیان جشن گرفته می‌شود.

حرم امام حسین (عو حضرت عباس (عدر این شب به طور ویژه تزیین و نورپردازی می‌شوددعا، مناجات، مداحی و زیارت عاشورا از جمله برنامه‌های این شب در کربلا هستندمردم با حمل پرچم‌ها و علائم مذهبی به سمت حرم‌ها حرکت می‌کنند و عشق و وفاداری خود را به اهل بیت (عنشان می‌دهنددر این شب اطعام عمومی و توزیع نذورات نیز بخش مهمی از مراسم است که حال و هوای معنوی خاصی به این شهر مقدس می‌بخشد.

سفر در نیمه شعبان با نهال گشت

نیمه شعبان فرصتی ویژه برای زائران و عاشقان اهل بیت (علیهم السلاماست تا در یکی از مقدس‌ترین اماکن مذهبی حضور یافته و در مراسم معنوی این روز بزرگ شرکت کنندشرکت مسافرتی و گردشگری نهال گشت ایرانیان با ارائه برنامه‌های اختصاصی و ویژه برای سفرهای زیارتی نیمه شعبان شما را به این تجربه معنوی دعوت می‌کند.

ارسال نظر ...

  • در انتظار تایید : 0
  • تایید شده : 0 نظر
نظر شما پس از بررسی و تایید مدیران سایت منتشر خواهد شد...
هنوز نظری ثبت نشده است ، اولین نفری باشید که نظر میدهید !