وب سایت نایس مووی در سامانه سازمان ساماندهی پایگاه های کشور ثبت شده است و مطابق قوانین این سازمان عمل می کند.
فیلم ایرانی دانلود فیلم خورشید

دانلود فیلم خورشید

دانلود فیلم خورشید

ژانر : درام

زبان فیلم : Fa

محصول : ایران

سال ساخت : 1399

کیفیت : 1080 ، 480 ، 720 ، bluray

بازیگران : جواد عزتی ، طناز طباطبایی ، علی نصیریان

کارگردان : مجید مجیدی

رده سنی  بالای 13

داستان فیلم خورشید درباره ی علی کودک دوازده ساله ای است که همراه دوستانش با دزدی قطعات و کار در یک انبار لاستیک ، زندگیشان را می گذرانند تا اینکه با پیشنهاد جدیدی از سوی خلافکاران محل مواجه می شوند.

فیلم خورشید

فیلم خورشید

درباره ی فیلم خورشید

خورشید فیلمی ایرانی در ژانر درام به کارگردانی مجید مجیدی و تهیه کنندگی امیر بنان محصول سال 1398 است. این فیلم به نویسندگی مشترک مجید مجیدی و نیما جاویدی است. خورشید برنده سیمرغ بلورین بهترین فیلم و بهترین فیلمنامه در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر شده‌است.

خورشید به عنوان نماینده سینمای ایران در بخش مسابقه اصلی (رقابتی) شیر طلایی در هفتاد و هفتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز انتخاب و برنده جایزه فانوس جادویی این جشنواره شد. همچنین با انتخاب منتقدان هالیوود ریپورتر، خورشید در شمار بیست فیلم برتر دو جشنواره ونیز و تورنتو در سال 2020 قرار گرفت.

این فیلم به عنوان نمایندهٔ سینمای ایران در اسکار 2021 معرفی شد.

بازیگران

علی نصیریان
جواد عزتی
طناز طباطبایی
روح‌الله زمانی
صفر محمدی
علی غابشی
علی تقوا زاده
بابک لطفی خواجه پاشا
ابوالفضل شیرزاد
شمیلا شیرزاد
یوسف صفری بختیاری

نقد و نظر تحلیلگران

مجید مجیدی در کنفرانس خبری این فیلم در ونیز گفت:

من در فیلم «خورشید» مسئله‌ام حکومت‌ها و دولت‌ها نیستند، بلکه می‌گویم مردم باید مسئولیت اجتماعی خود را بپذیرند. جامعه مانند یک خانواده است و وقتی یک خانواده آسیب ببیند، مانند آسیب دیدن همه جامعه است

پیتر دی بروگ، منتقد ورایتی

تماشای فیلم مجید مجیدی مرا به یاد یکی از مهم‌ترین فیلم‌های قرن بیست‌ویک دربارهٔ کودکان به نام «پروژه فلوریدا» انداخت. مجیدی خودش خالق یکی از بهترین فیلم‌های قرن بیستم دربارهٔ کودکان است. «بچه‌های آسمان» که در سادگی محض بی‌رقیب است و در عین حال داستانش چنان تماشاگر را درگیر می‌کند که نمی‌تواند نگاه از صحنه بردارد. در «خورشید» با فیلمنامه‌ای به مراتب پیچیده‌تر طرف هستیم.

دبورا یانگ، منتقد ارشد هالیوود ریپورتر

فیلمساز ایرانی برخی از تاثیرگذارترین و شگفت‌انگیزترین فیلم‌های جهان سینما را دربارهٔ کودکان رنج‌دیده و آزارکشیده ساخته و خورشید یکی از بهترین آثار اوست. صحنه‌های اکشن فیلم مانند یک فیلم کلاسیک با موضوع فرار از زندان ساخته شده‌اند و هیجان و خطر با حضور بچه‌ها در تونل زیرزمینی هر لحظه بیشتر می‌شود.

نیکلاس باربر، منتقد ایندی وایر

او در «خورشید» یک روایت اجتماعی واقع‌گرایی و دیکنزی را از فقر کودکان در تهران با فیلمی پرجنب و جوش در مایه‌های سرقت ترکیب کرده و در کنار آن با حضور یک معلم دلسوز درامی معنادار به وجود آورده‌است؛ معلمی که در فیلم‌های دهه ۱۹۸۰ آمریکا رابین ویلیامز فقید می‌توانست نقش او را بازی کند.

لی مارشال، منتقد ارشد اسکرین دیلی

پس از ونیز، هدف فیلم تازه مجیدی می‌تواند دست یافتن به موفقیت‌های بهترین و موفق‌ترین اثر کارنامه او یعنی «بچه‌های آسمان» باشد. هر چند شاید پندهای اخلاقی بر داستان و روایت سایه بیفکند و آن را بیش از اندازه موعظه‌آمیز جلوه دهد. این فیلمی دیکنزی است که حس ورود به دنیای دیزنی را به بیننده می‌بخشد

لینک های دانلود قانونی

حجم مصرفی نیم بها

ارسال نظر ...

  • در انتظار تایید : 0
  • تایید شده : 0 نظر
نظر شما پس از بررسی و تایید مدیران سایت منتشر خواهد شد...
هنوز نظری ثبت نشده است ، اولین نفری باشید که نظر میدهید !