وب سایت نایس مووی در سامانه سازمان ساماندهی پایگاه های کشور ثبت شده است و مطابق قوانین این سازمان عمل می کند.
اخبار متفرقه آموزش زبان با فیلم

آموزش زبان با فیلم

آموزش زبان با فیلم

رده سنی تعیین نشده

آموزش زبان با فیلم

احتمالا شما هم زیاد شنیدید که از طریق فیلم می‌شه سریع‌تر و بهتر به یادگیری و آموزش زبان مورد نظر پرداخت. البته که این جمله به دلایل زیادی درست است؛ اما فراموش نکنید که برای انجام هر کاری روش‌های درست و نادرستی وجود دارندآموزشگاه زبان شکوه دانش که سابقه طولانی در آموزش زبان با فیلم داره این محتوا برای شما آماده کرده تا بتونید با رعایت چند نکته مهم با فیلم به زبان انگلیسی مسلط بشید. به‌عنوان مثال، اگه شما بشینید و فیلمی با سطح بسیار بالاتر از زبان خودتون را بدون زیرنویس تماشا کنید، شاید تاثیری در تقویت زبان شما بذاره؛ اما قطعا این تاثیر چندان زیاد نخواهد بود. برای یادگیری هرچه بهتر زبان از طریق فیلم نکاتی وجود دارند که باید اون‌ها را رعایت کنید. در ادامه به آموزش بهترین روش یادگیری زبان با فیلم می‌پردازیم.

images_1721591145_669d65693602b.jpg

فواید آموزش زبان انگلیسی با فیلم

اگر در فیلم‌های فارسی‌زبان هم دقت کنید، متوجه می‌شید که در بیشتر اون‌ها از جملات و اصلاحات عامیانه و گفت‌وگوهای روزمره استفاده می‌شه. این ویژگی در فیلم‌های زبانان دیگر دنیا هم وجود داره و شما می‌تونید با تماشای فیلم، زبان اون‌ها را به‌صورت طبیعی یاد بگیرید؛ به همان شکلی که مردمش در موقعیت‌های واقعی به گفت‌وگو می‌پردازند. از دیگر مزایای آموزش زبان با فیلم می‌تونیم به انعطاف‌پذیری اون اشاره کنیم؛ شما می‌تونید برحسب ژانر مورد علاقه و سطح زبان خودتون فیلم را انتخاب کنید و در هر زمان یا مکانی که می‌خواید، به یادگیری بپردازید. همچنین انگیزه شما برای یادگیری به این روش بیشتر می‌شه. به کمک فیلم، شما نه‌تنها با انواع لهجه‌ها، گویش‌ها و سبک‌های گفتاری آشنا می‌شید، بلکه یاد می‌گیرید که چجوری از اون‌ها در موقعیت‌های مختلف استفاده کنید.

روش صحیح یادگیری زبان با فیلم

احتمالا اولین چیزی که با اصطلاح آموزش زبان با فیلم به ذهن شما می‌رسه، تماشای فیلم انگلیسی بدون استفاده از هیچ‌گونه زیرنویسی‌ هست. درسته که می‌تونید در مرحله آخر با کمک روش‌های دیگه هم به این کار بپردازید؛ اما برای یادگیری صحیح زبان باید از مراحل دیگه‌ای این کار را شروع کنید؛ در غیر این صورت نه جذابیتی براتون داره و نه چیزی از فیلم می‌فهمید تا بهتون برای یادگیری کمک کنه. در ادامه به ارائه نکاتی درباره روش یادگیری زبان با فیلم، به‌صورت صحیح و کاربردی می‌پردازیم.

انتخاب فیلم مناسب

در ابتدا باید فیلمی مناسب برای خودتون انتخاب کنید. اول از همه به شناسایی سطح زبان خود (مبتدی، متوسط و پیشرفته) بپردازید و ببینید تا چقدر امکان فهم انگلیسی را دارید؛ پس از اون می‌تونید با بررسی فیلم‌های موجود در اون سطح، بهترین فیلم را براساس ژانر مورد علاقه‌تون انتخاب کنید. حواس‌تون باشه که فیلم باید برای شما جذابیت داشته باشه؛ وگرنه نمی‌تونید خیلی با داستان اون درگیر بشید و احتمالا نمی‌تونید به خوبی انگلیسی را یاد بگیرید.

تماشای فیلم با زیرنویس

وقتی که فیلم مورد نظرتون را انتخاب کردید، در اولین مرحله اون را با زیرنویس فارسی تماشا کنید تا از معنی تک‌تک کلمات و جملات مطلع بشید. در این مرحله می‌تونید صرفا با علاقه به تماشای فیلم بپردازید و یک دید کلی از داستان و گفت‌وگوهای به‌کاررفته در فیلم پیدا کنید. در مرحله بعد باید از تماشای فیلم برای سرگرمی محض فراتر برید و اون را با زیرنویس انگلیسی تماشا کنید. احتمالا متوجه معنی بسیاری از عبارات نمی‌شید؛ اما اشکالی نداره.

معنی هر عبارت یا جمله‌ای را که نمی‌دونستید، جست‌وجو کرده و معنی اون را پیدا کنید. می‌تونید تمام کلمات جدید را برای خودتون یادداشت هم بکنید تا بعدا از اون‌ها برای تمرین استفاده کنید. حالا به سخت‌ترین بخش ماجرا می‌رسیم، یعنی تماشای فیلم بدون استفاده از هیچ‌گونه زیرنویسی. در این مرحله بیشترین توجه خودتون را روی لهجه شخصیت‌ها و نحوه بیان اون‌ها بذارید و سعی کنید ازشون تقلید کنید. خودتون را آزمایش کنید و ببینید تا چه اندازه متوجه صحبت‌های کاراکترهای مختلف فیلم می‌شید.

یادداشت ‌برداری

برای یادگیری بهتر و سریع‌تر زبان می‌تونید به یادداشت کلمات و جملات جدید بپردازید و سعی کنید مفاهیم کامل و عمیقی از اون‌ها یاد بگیرید. به کمک یادداشت عبارات می‌تونید بعدا هم به اون‌ها سر بزنید و ازشون استفاده کنید.

images_1721591145_669d65693c9c2.jpg

بازبینی و تکرار

سعی کنید هنگام بازبینی، فیلم را به بخش‌های مختلف تقسیم کنید؛ به این صورت آموزش زبان انگلیسی راحت‌تر خواهد بود و درک بیشتری از فیلم پیدا می‌کنید. می‌تونید حتی دیالوگ‌ها و صحنه‌های مهم فیلم را چندین بار تماشا کرده و سعی کنید اون‌ها را در ذهن خودتون حک کنید. در کنار اون، بازی‌کردن نقش شخصیت‌ها و تکرار دیالوگ‌هاشون هم می‌تونه مفید باشه.

بحث و تبادل نظر

می‌تونید به گروه‌ها یا انجمن‌های آنلاین بپیوندید و درباره فیلمی که تماشا کردید به گفت‌وگو بپردازید. یافته‌های خودتون و عباراتی که یاد گرفتید را با اون‌ها به اشتراک بذارید و نظرات و جملات اون‌ها را هم بشنوید. همچنین خلاصه‌ای از فیلم به‌صورت انگلیسی بنویسید و سعی کنید اون را به کسانی که ندیدند، معرفی کنید.

استفاده از تکنیک سایه یا Shadowing

تکنیک shadowing یکی از بهترین روش‌ها برای آموزش زبان هست که مخصوصا مهارت مکالمه شما را تقویت می‌کنه. در این تکنیک پس از دیدن یک صحنه از فیلم اون را متوقف می‌کنید و به تکرار جملات و عبارات گفته‌شده در اون صحنه می‌پردازید. می‌تونید این روش را به کمک زیرنویس نیز انجام بدید؛ اما پیشنهاد می‌کنیم پس از تمرین حتما یک بار هم بدون استفاده از زیرنویس این روش را پیاده کنید تا بهتر در ذهن‌تون بمونه.

استراحت به‌موقع

در بسیاری مواقع امکان داره حین آموزش زبان انگلیسی با فیلم زیرنویس، خسته بشید و بازدهی مغز شما کم بشه؛ بهتر است این مواقع فیلم را متوقف کنید، استراحتی به خودتون بدید و بیش‌از حد به خودتون سخت نگیرید. در غیر این صورت احتمالا نمی‌تونید به خوبی زبان مورد نظر را یاد بگیرید.

معرفی بهترین فیلم‌ها برای آموزش زبان

همون‌طور که گفتیم برای انتخاب بهترین فیلم باید اول بدونید انگلیسی شما در چه سطحی قرار داره؛ پس از اون می‌تونید با توجه به سبک مورد علاقه، بهترین فیلم را انتخاب کنید. در ادامه به معرفی بهترین فیلم‌ها در هر سطح می‌پردازیم.

سطح مبتدی

  • در جست‌وجوی نمو (Finding Nemo)

  • داستان اسباب‌بازی‌ها (Toy Story)

  • پدینگتون (Paddington)

  • شرک (Shrek)

  • باب اسفنجی (SpongeBob)

سطح متوسط

  • فورست کامپ (Forrest Gump)

  • هری پاتر (Harry Potter)

  • سیمپسون‌ها (The Simpsons)

  • بازی‌های گرسنگی (The Hunger Games)

  • تئوری بیگ بنگ (The Big Bang Theory)

  • دزدان دریایی کارائیب (The Pirates of Caribbean)

images_1721591145_669d65693f85c.jpg

سطح پیشرفته

  • تلقین (Inception)

  • تاج (The Crown)

  • شرلوک (Sherlock)

  • شبکه اجتماعی (The Social Network)

  • خانه پوشالی (House of Cards)

  • بال غربی (The West Wing)

باید بدونید آموزش زبان با فیلم فرندز (Friends) یکی از محبوب‌ترین روش‌ها برای یادگیری به‌شمار می‌ره؛ زیرا این سریال علاوه‌بر ارائه اصطلاحات و عبارات عامیانه و مکالمات روزمره غیررسمی، داستانی گیرا و جذاب داره که نمی‌تونید از اون دل بکنید. به خاطر همین ویژگی‌ها هم معمولا می‌تونه برای هر سطح زبانی مناسب باشه.

آموزش زبان با فیلم کوتاه هم می‌تونه بسیار موثر واقع بشه؛ چراکه در این صورت می‌تونید صدها بار فیلم را از اول ببینید و نکات جدید را یادداشت کنید. البته فیلم‌های کوتاه معمولا دیالوگ‌های کمتری هم دارند؛ ازجمله فیلم‌های کوتاه مناسب برای یادگیری زبان می‌تونیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • سیاه‌چاله (The Black Hole)

  • زمان قرضی (Borrowed Time)

  • پنجره همسایگان (The Neighbours’ Window)

  • یک زندگی مجردی (A Single Life)

images_1721591145_669d656943a86.jpg

سخن پایانی

در این مقاله به آموزش روش صحیح یادگیری زبان با فیلم پرداختیم و مراحل و نکات مهم را درباره اون ذکر کردیم. فیلم‌های فرندز و هری پاتر از بهترین مجموعه‌ها برای آموزش زبان محسوب می‌شوند. البته در بیشتر مواقع تنها استفاده از فیلم کافی نیست و بهتر است در کنار اون در کلاس‌های تخصصی زبان نیز شرکت کنید؛ اینگونه می‌تونید زبان را به‌صورت کامل یاد بگیرید. شکوه دانش یکی از بهترین آموزشگاه‌های زبان به‌شمار می‌ره که می توانید زبان را از پایه تا دوره های پیشرفته انگلیسی در کمترین زمان بهتون آموزش بده. در این آموزشگاه به کمک به‌روزترین روش‌های دنیا می‌تونید مکالمه انگلیسی را به‌صورت کاربردی آموزش ببینید.

ارسال نظر ...

  • در انتظار تایید : 0
  • تایید شده : 0 نظر
نظر شما پس از بررسی و تایید مدیران سایت منتشر خواهد شد...
هنوز نظری ثبت نشده است ، اولین نفری باشید که نظر میدهید !