وب سایت نایس مووی در سامانه سازمان ساماندهی پایگاه های کشور ثبت شده است و مطابق قوانین این سازمان عمل می کند.
اخبار متفرقه برای تولید محتوا به چه چیزهایی نیاز داریم؟

تولید محتوا برای کسب و کار

یک دهه گذشته را بتوان دهه طلایی تولید محتوا نامگذاری کرد. همه ما شاهد بودیم که چگونه افرادی که در این سال ها در تولید محتوا ممارست داشتند توانستند مسیر صد ساله را یک شبه طی کنند. چه اشخاصی که با تولید محتوا در شبکه های اجتماعی، بخصوص اینستاگرام توانستند صد ها هزار بازدید و دنبال کننده بگیرند و…

اما نگران نباشید، هنوز فرصت هست. اگر امروز تصمیم گرفته اید که وارد حوزه تولید محتوا شوید، اگرچه نسبت به سال های گذشته کارتان سخت تر است، اما هنوز هم با رعایت نکات و تکنیک هایی می توانید موفق شوید. با ما همراه شوید تا در این مقاله بررسی کنیم برای تولید محتوا به چه چیزهایی نیاز داریم؟

هدف از تولید محتوا چیست؟

همانطور که در مقدمه گفتیم، تولید محتوا کلیدیست که در عصر اطلاعات برای باز کردن قفل هر بیزینسی به آن نیاز دارید. اما خب بسته به اینکه شما چه هدفی داشته باشید و از آن محتوا چه انتظاری دارید، یکسری پارامترها متغیر خواهد بود.

تولید محتوا برای معرفی و فروش محصول

یکی از رایج ترین کاربرد های تولید محتوا، معرفی و فروش محصول است. امروزه شاهد این هستیم که بسیاری از پیج های فروشگاهی به تولید محتواهای طنز و روزمره رو آورده اند تا بتوانند جذابیت بیشتری داشته باشند. البته این روش تولید محتوا توسط پرسونال برند ها استفاده می شود و برند ها و کمپانی های بزرگ از تیزر های معرفی محصول، عکاسی صنعتی، عکاسی محصول و… برای معرفی محصول استفاده می کنند.

تولید محتوا برای تبلیغات

ساخت محتوای تبلیغاتی یکی از قدیمی ترین کاربری های محتوا در دنیاست. تیزر های تبلیغاتی قدمتی به درازای پیدایش پویانمایی دارند. محتوای تبلیغاتی مدل های مختلفی دارد. بر حسب اینکه هدف شما از تبلیغات چیست، مخاطبتان چه قشری هستند، و چه میزان بودجه و امکانات دارید، طیف محتوای تبلیغاتی بسیار گسترده ای پیش روی شما می باشد.

اگر صاحب یک کسب و کار هستید یا مدیرمارکتینگ یک شرکت بزرگ هستید و می خواهید محتوای تبلیغاتی موثر و پربازده بسازید، پیشنهاد ما به شما استفاده از خدمات ساخت تیزر تبلیغاتی آژانس تبلیغاتی لنزآپ است.

آژانس تبلیغاتی لنزآپ یک مجموعه خلاق و با تجربه است که تخصص آن ساخت تیزر های تبلیغاتی جذاب و پر بازده با قیمت و هزینه معقول است. همچنین این مجموعه فارغ از اینکه با آن ها همکاری کنید یا خیر، یک آنالیز و مشاوره کاملا رایگان به شما هدیه می دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر و رزرو وقت مشاوره تبلیغاتی رایگان کافیست همین حالا کلمه لنزآپ را در گوگل جستجو و وارد سایت این استودیو تبلیغاتی شوید.

تولید محتوای تبلیغاتی

تولید محتوا برای شبکه های اجتماعی

اگر علاقه مند به حوزه بلاگری و تولید محتوا در شبکه های اجتماعی هستید، باید بدون ترس و بدون وقفه در شبکه های اجتماعی تولید محتوا کنید. از موضوعات ترند و بروز استفاده کنید و سعی کنید تا حداکثر ارتباط و تعامل را با بینند برقرار کنید. استمرار، خلاقیت و خوش فکری 3 راز موفقیت در بلاگریست.

تولید محتوا برای کسب درآمد

یکی از مدل های درآمدی جذاب برای نسل امروزی، کسب درآمد از طریق تولید و انتشار محتواست. رایج ترین و بهترین راه پول درآوردن از تولید محتوا، یوتیوب است. شما می توانید هر موضوعی را که فکر می کنید در آن تخصص دارید را انتخاب کرده و شروع به تولید محتوا کنید. البته امروزه این حوزه از محتواهای سطح پایین و زرد اشباع شده و اگر می خواهید موفق شوید بهتر است به آن به صورت جدی نگاه کنید و سعی کنید با محتوا هایتان یک ارزش افزوده برای بیننده خلق کنید.

برای تولید محتوا به چی نیاز دارید؟

هنگامی که هدف خود را از ساخت محتوا مشخص کردید، زمان آن است که لوازم و ملزومات آن را نیز تهیه کنید. در اینجا سعی کردیم لیستی از حداقل ها و کمترین امکانات لازم برای تولید محتوا را برای شما نام ببریم.

لوازم و تجهیزات مورد نیاز برای تولید محتوا

مهمترین و اولین لوازمی که برای ساخت محتوا به آن نیاز دارید، سخت افزار و تجهیزات ساخت محتواست. این تجهیزات عبارتند از:

دوربین

بهتر است از دوربین های فیلمبرداری استفاده کنید. اگرچه موبایل ها هم امروزه دوربین های خوبی دارند اما هنوز امکانات و کیفیتی که یک دوربین فیلمبرداری حرفه ای در اختیار شما قرار می دهد بسیار بیشتر است. البته اگر موبایل مدل بالایی دارید، می توانید برای شروع از آن استفاده کنید.

تجهیزات نورپردازی

نور، دیگر عامل مهم در کیفیت خروجی محتواست. فرقی ندارد برای عکاسی باشد یا فیلمبرداری، باید نور محیط را به خوبی تنظیم کنید. اگر بودجه کافی برای خرید لوازم نورپردازی را ندارید، می توانید از نور طبیعی خورشید و یا سافت باکس های دست ساز استفاده کنید. ساخت سافت باکس ساده و خانگی هیچ دشواری و پیچیدگی ای ندارد و به راحتی می توانید در خانه انجام دهید.

تولید محتوای تصویری تبلیغاتی

میکروفون و لوازم صدابرداری

میکروفون یا رکوردر بسیار ضروری است. پیشنهاد ما استفاده از میکروفون های یقه ای موجود در بازار است که قیمتی در حدود 3 الی 5 میلیون و بالاتر دارند. اما اگر این هزینه هم برای شما مقدور نیست، می توانید از رکوردر گوشی استفاده کنید و بعدا در تدوین صدا و تصویر را سینک کنید.

لوکیشن

لوکیشن فیلمبرداری و تصویربرداری تاثیر بسیاری در زیبایی و گیرایی محتوای شما دارد. بخصوص اگر محتوای شما یک سوژه بزرگ یا متحرک مانند مدل لباس داشته باشد. بسیاری برای عکاسی و یا تولید محتوا یک لوکیشن خاص را اجاره می کنند اما اگر کمی بگردید، می توانید لوکیشن های رایگانی را در سطح شهر پیدا کنید که برای عکاسی و فیلمبرداری مناسب هستند. در این مقاله برخی از لوکیشن های عکاسی لباس در تهران به همراه آدرس آن ها نام برده شده است.

ایده و سناریو برای تولید محتوا

و اما سناریو. نردبانی که می تواند شما را یک شبه بالا برود و ویو های میلیونی برایتان رقم بزند. جذابیت، گیرایی و خلاقیت سه رکن مهم و اساسی یک سناریوی برنده هستند. پیشنهاد می کنیم در شروع کار از یک متخصص در حوزه محتوا مشاوره بگیرید تا بتوانید با فضای این حوزه آشنا شوید. چه بسا هزینه ای که برای مشاوره و گرفتن ایده و سناریو صرف می کنید، در مقابل درآمدی که از وایرال شدن آن محتوا بدست می آورید بسیار ناچیز است.

انواع محتوای تبلیغاتی چیست؟

محتوا های تبلیغاتی مدل های مختلفی دارند که هرکدام برحسب موقعیت و یا تارگت تبلیغات مورد استفاده قرار می گیرند. مثلا یک برند ساعت لوکس هرگز از موشن گرافی یا انیمیشن برای تبلیغات استفاده نمی کند و یا یک برند پوشاک کودکانه از تبلیغات و تیزر های اکشن استفاده نخواهد کرد. بنابراین سعی کنید با موقعیت شناسی درست، بهترین مدل محتوا را برای تبلیغات انتخاب کنید.

ساخت تیزر های تبلیغاتی کوتاه و مفهومی

ساخت تیزر های تبلیغاتی کوتاه و مفهومی یکی از بهترین روش هاییست که به کمک آن یک برند می تواند با مخاطبین خود حس نزدیکی به وجود بیاورد. یک تیزر تبلیغاتی خلاقانه می تواند نقطه در ضمیر ناخودآگاه بیننده را لمس کند، که دیگر نام و اثر آن برند فراموشش نشود. برای همین فرصت ساخت تیزر های تبلیغاتی خلاقانه و مناسبتی را بسیار جدی بگیرید و از آن استفاده کنید.

ساخت موشن گرافیک

ساخت موشن گرافیک یک روش نسبتا نوین و جذاب است که به دلیل مدل پویانمایی و تصاویر و افکت های صوتی ای که دارد، برای بیننده تازگی دارد و همین امر سبب می شود تا مخاطب را مشغول به تماشا کند. علاوه بر این ماهیت موشن گرافیک یک ماهیت ملایم و لطیف است . به همین دلیل برای مخاطبان با گروه سنی های کم بسیار مناسب است.

ساخت انیمیشن

ساخت انیمیشن تبلیغاتی نیز مانند موشن گرافیک برای بیننده بسیار جذاب است. شما در ساخت یک انیمیشن هیچ محدودیتی ندارید و می توانید تمامی مرز های خلاقیت را درنوردید.

تبلیغات بنری و بیلبوردی

اما مدل پراستفاده و رایج دیگر که قدمتش از سایر مدل ها بیشتر است و شاید آن را به نوعی قدیمی ترین روش تبلیغاتی بشر نام‌گذاشت، تبلیغاتی بیلبوردی و بنری است.

جمع بندی

در این مقاله سعی کردیم تا جای ممکن‌، مختصر و مفید شمارا با تولید محتوا و محتوای تبلیغاتی آشنا کنیم تا یک نقشه راهی باشد برای افرادی که قصد دارند کار تولید محتوا را شروع کنند.

اگر به آموزش های بیشتری از این دست علاقه‌مند هستید، پیشنهاد ما به شما مطالعه مقالات و آموزش های رایگان سایت لنزآپ است. کافیست در گوگل عبارت لنزآپ را سرچ کرده و وارد سایت استودیو تبلیغاتی لنزآپ شوید. پس از آن از بخش وبلاگ می توانید در دسته بندی موردنظرتان آموزش مورد علاقه‌تان را پیدا و مطالعه کنید.

ارسال نظر ...

  • در انتظار تایید : 0
  • تایید شده : 0 نظر
نظر شما پس از بررسی و تایید مدیران سایت منتشر خواهد شد...
هنوز نظری ثبت نشده است ، اولین نفری باشید که نظر میدهید !