وب سایت نایس مووی در سامانه سازمان ساماندهی پایگاه های کشور ثبت شده است و مطابق قوانین این سازمان عمل می کند.
اخبار متفرقه نحوه فروش محصولات هوش مصنوعی 

نحوه فروش محصولات هوش مصنوعی 

نحوه فروش محصولات هوش مصنوعی 

رده سنی تعیین نشده

 

همه در مورد هوش مصنوعی و ChatGPT صحبت می‌کنند، اما باوجود این همهمه، فروش محصولات هوش مصنوعی چالش‌هایی را برای فروشندگان ایجاد می‌کند. خریداران بالقوه همیشه چشم‌انداز را درک نمی‌کنند، مشتریان احتمالی (یا بیش‌ازحد) توانایی‌های هوش مصنوعی را تخمین می‌زنند و نگرانی از اینکه هوش مصنوعی می‌تواند انسان‌ها را از نقش خود خارج کند، رهبران کسب‌وکار را از هوش مصنوعی دور می‌کند.

 

در این مقاله، چالش‌ها را بررسی می‌کنیم و نکات تخصصی فروش محصولات هوش مصنوعی خود را به یک خریدار نگران یا در بازار رقابتی به اشتراک می‌گذاریم.

 

چالش های فروش محصولات هوش مصنوعی

چالش‌های فروش محصولات هوش مصنوعی امروز

 

علاقه روزافزون به هوش مصنوعی باعث می‌شود هرکسی باور کند که فروش یک محصول هوش مصنوعی ساده است. به نظر می‌رسد همه در مورد هوش مصنوعی صحبت می‌کنند و منطقی است که فرض کنیم همه علاقه‌مند به خرید و استفاده از هوش مصنوعی هستند. بااین‌حال، داده‌ها نشان می‌دهد که پذیرش هوش مصنوعی کاهش‌یافته است، که دلیلی برای چالش‌ها و دلهره‌هایی که تیم‌های فروش با آن مواجه هستند، می‌دهد.

 

پذیرش هوش مصنوعی کاهش‌یافته است

 

داده‌های Google Trends افزایش سریع جستجو برای عبارات مرتبط با هوش مصنوعی را نشان می‌دهد ، اما حتی جستجو در ژوئن 2023 افزایش یافت. جالب‌توجه است، نظرسنجی جهانی مک کینزی در مورد هوش مصنوعی نشان داد که پذیرش بین سال‌های 2017 تا 2018، زمانی که بیش از دو برابر شد، برجسته‌تر بود. بین سال‌های 2019 و 2022، پذیرش هوش مصنوعی بالا رفت. بدون شک این پلاتو چالشی است که فروش باید بر آن غلبه کرد و شاید دلیل این پلاتو ترکیبی از چالش‌های فراوان باشد.

اعتماد و درک

 

در وضعیت هوش مصنوعی در بازاریابی HubSpot ، نتایج نشان داد که تنها 27 درصد از بازاریابان از صحت اطلاعاتی که هوش مصنوعی تولید می‌کند بسیار مطمئن هستند. ماری برونت ، معاون جهانی فروش Uniphore ، از این موضوع حمایت می‌کند. برونت متوجه می‌شود که یک چالش بزرگ در فروش هوش مصنوعی اعتماد و درک است. او می‌گوید:

 

«بسیاری از مردم هوش مصنوعی را جعبه سیاهی می‌دانند که داده‌های آن‌ها را با امکان ارائه نتایج نادرست و پر از تعصبات و عدم رعایت حریم خصوصی و شفافیت جذب می‌کند.

نحوه فروش مخصولات هوش مصنوعی

نحوه فروش محصولات هوش مصنوعی در بازار رقابتی

 

اکنون برخی از چالش‌های اصلی را می‌دانیم که باید بر آن‌ها غلبه کنید، بیایید ببینیم که چگونه برخی از برندها و متخصصان هوش مصنوعی خود را قرار می‌دهند.

 

مزایای فروش محصولات هوش مصنوعی را به اشتراک بگذارید

 

هوش مصنوعی اینجاست تا مشکلات را حل کند و زندگی کسانی را که از آن استفاده می‌کنند راحت‌تر کند. اگر می‌خواهید یک محصول هوش مصنوعی بفروشید، باید مزایای آن را به اشتراک بگذارید. این یک تاکتیک فروش است که همه ما با آن آشنا هستیم، و موقعیت‌یابی هوش مصنوعی تفاوتی ندارد، به‌خصوص زمانی که نگرانی در مورد اینکه دقیقاً چه‌کاری می‌تواند انجام دهد وجود دارد. بر روی مزایای کاربر تمرکز کنید.

 

بر AI ROI تأکید کنید

 

Chad Burmeister، بنیان‌گذار و مدیرعامل BDR.ai، توصیه می‌کند که مزایا را یک قدم جلوتر ببرید. او توصیه می‌کند که متخصصان فروش باید به جای ویژگی‌های هوش مصنوعی بر نتایجی که هوش مصنوعی ارائه می‌دهد تمرکز کنند.

بالقوه خود را آموزش دهید

 

مانند هر محصول جدید هوش مصنوعی، فروش محصولات هوش مصنوعی باید به‌طور فعال به مشتریان بالقوه آموزش دهد که دقیقاً محصول چیست و چگونه از تجارت پشتیبانی می‌کند.

یک مدل فری را در نظر بگیرید

 

اگر به دنبال این هستیم که چه چیزی باعث فروش موفق محصول هوش مصنوعی می‌شود، منطقی است که ChatGPT را بررسی کنیم که در عرض پنج روز پس از عرضه، یک‌میلیون کاربر جذب کرد. ChatGPT برای همه رایگان شروع شد. کافی بود ChatGPT وایرال شود و علاقه ایجاد کند. بعداً، ChatGPT Plus معرفی شد، یک مدل پولی که در آن مشترکین از مزایای ویژه‌ای مانند زیر دارند:

 

زمان پاسخگویی سریع‌تر

دسترسی به ChatGPT همیشه

ویژگی‌ها و بهبودهای جدید، مانند ChatGPT-4.

 

به باورهای نادرست رسیدگی کنید و متمایز کنید

 

الیور گودوین، مدیرعامل و بنیان‌گذار Synthesys معتقد است که کلید فروش محصولات هوش مصنوعی تمایز است. او می‌گوید:

 

«نشان دادن ویژگی‌ها و مزایای منحصربه‌فرد راه‌حل هوش مصنوعی در مقایسه با رقبا بسیار مهم است. این را می‌توان از طریق تحقیقات عمیق بازار و درک نکات دردناک مشتری به دست آورد.”

 

یکی دیگر از رویکردهای عملی ویدئو است. اگر خریداران بالقوه بتوانند دقیقاً ببینند که چگونه یک ابزار هوش مصنوعی می‌تواند روزانه از آن‌ها پشتیبانی کند، ممکن است مجبور به خرید شوند.

 

سخن پایانی

 

همان‌طور که در بالا ذکر شد، برخی از پذیرندگان هوش مصنوعی توانایی‌های هوش مصنوعی را کمتر (یا بیش‌ازحد) تخمین می‌زنند اما بهترین استراتژی فروش محصولات هوش مصنوعی این است که صادق باشید. همچنین برخی از سازمان‌ها هنوز در پذیرش هوش مصنوعی مردد هستند، زیرا این نگرانی در حال ظهور است که ربات‌ها به‌طور کامل جایگزین افراد در محل کار خواهند شد. این باعث می‌شود که آن‌ها تمایلی به اجرای چیزی که ممکن است منجر به از دست دادن شغل شود، نداشته باشند. پذیرش هوش مصنوعی ممکن است دچار مشکل شده باشد، اما دلایل زیادی وجود دارد که آینده هوش مصنوعی قوی است.

 

برای مشورت با یک بیزینس کوچینگ می‌توانید از طریق راه‌های ارتباطی زیر با آکادمی توسعه کسب‌وکار دکتر نعمتی در ارتباط باشید:

 

 

 

02122644773

02126643064

02126601795

وبسایت:

www.nematiacademy.com

اینستاگرام:

drnemati_official

Nematiacademy

 

 

ارسال نظر ...

  • در انتظار تایید : 0
  • تایید شده : 0 نظر
نظر شما پس از بررسی و تایید مدیران سایت منتشر خواهد شد...
هنوز نظری ثبت نشده است ، اولین نفری باشید که نظر میدهید !