وب سایت نایس مووی در سامانه سازمان ساماندهی پایگاه های کشور ثبت شده است و مطابق قوانین این سازمان عمل می کند.
اخبار متفرقه هزینه تحصیل پزشکی در آلمان به زبان انگلیسی

هزینه تحصیل پزشکی در آلمان به زبان انگلیسی

برای تحصیل پزشکی در آلمان به زبان انگلیسی تنها یک دانشگاه وجود دارد. دانشگاهUMCH  هامبورگ با همکاری دانشگاه تارگو مورس در رومانی، آموزش پزشکی به زبان انگلیسی را به دانشجویان ارائه می‌دهد. در ادامه مقاله شما را با این دانشگاه، ساختار آموزشی، الزامات و پیش‌نیازهای آن آشنا می‌کنیم.

تحصیل پزشکی در آلمان با زبان انگلیسی

تحصیل پزشکی در آلمان با زبان انگلیسی

آیا برای تحصیل پزشکی در آلمان به زبان انگلیسی یادگیری زبان آلمانی هم نیاز است؟

توصیه ما به شما این است که از قبل ورود به دانشگاه، زبان آلمانی را حداقل تا سطح  B2 فرا بگیرید. توجه داشته باشید که پزشک باید بتواند با بیمار تعامل کند تا به ناراحتی‌های وی پی ببرد. به ‌هر حال دوره آموزشی شما در کشور آلمان است و نیاز به زبان  آلمانی دارید. پس بهتر است برای پیشرفت خود آن را فرا بگیرید. یکی از شرایط دانشگاه UMCH داشتن این مدرک زبان آلمانی (B2) است. این نکته را به یاد داشته باشید که تدریس در این دانشگاه به زبان انگلیسی است. ولی برای دوره‌های عملی، باید این مدرک را داشته باشید.

آشنایی با دانشگاه UMCH  هامبورگ

این دانشگاه در محله آلتونای شهر هامبورگ واقع شده است. هامبورگ به شهر علم و دانش شهره می‌باشد. UMCH مملو از امکانات مدرن آموزشی است. سالن‌های کنفرانس چندرسانه‌ای، وسایل دیجیتال بررسی آناتومی دیجیتال و آزمایشگاه مجهز و مدرن از جمله امکانات به‌روز این دانشگاه هستند. یکی از مزایای این دانشگاه این است که طبق شرایطی، اجازه تحصیل به دانشجویان با معدل پایین را نیز می‌دهد.

شرایط و پیش‌نیازهای تحصیل پزشکی در آلمان به زبان انگلیسی در دانشگاه UMCH

اولین گام، ثبت‌نام آنلاین  و ارسال مدارک و مستندات تحصیلی است. در گام بعدی، شرکت در مصاحبه و امتحان ورودی دانشگاه می‌باشد. مدت‌زمان امتحان ورودی 90 دقیقه و به زبان انگلیسی است. در امتحان ورودی سؤالاتی از دروس فیزیک، شیمی و زیست‌شناسس مطرح می‌شود.

سپس نوبت به مصاحبه شفاهی می‌رسد. مصاحبه شفاهی 15 تا 20 دقیقه است که به‌صورت آنلاین نیز برگزار می‌گردد. در این مصاحبه از سوابق تحصیلی  شما سؤال پرسیده می‌شود. در مصاحبه باید پاسخ دهید که چرا رشته پزشکی را انتخاب کرده‌اید.

برای نمره قبولی 60 درصد نمره امتحان ورودی و 40 درصد نمره مصاحبه لحاظ می‌گردد. با میانگین 50 درصد، شما در این دانشگاه پذیرفته می‌شوید. اگر در این مرحله قبول نشدید، نگران نباشید زیرا دانشگاه برای شما راهکاری اندیشیده است.

آموزش‌های مقدماتی دانشگاه UMCH به‌منظور آماده‌سازی داوطلبان تحصیل پزشکی

دانشگاه برای آماده‌سازی داوطلبان، دو برنامه تهیه کرده است. در این برنامه‌ها، مقدمات دروس پایه برای تحصیل پزشکی در آلمان به زبان انگلیسی آموزش داده می‌شوند.

  • آموزش پیش‌نیازهای دروس پایه پزشکی: این دوره در 3 هفته برگزار می‌گردد. تدریس در این دوره، به زبان انگلیسی است. زیست‌شناسی، شیمی، آناتومی و فیزیک در این 3 هفته تدریس می‌شوند. می‌توانید به‌صورت آنلاین نیز در این دوره شرکت کنید.
  • دوره فشرده کالج: در این دوره به مدت 12 هفته به‌صورت فشرده دروس ریاضی، فیزیک، شیمی و آناتومی تدریس می‌شوند. همچنین شما را برای آزمون ورودی دانشگاه آماده می‌کنند. زبان آموزش در این دوره، انگلیسی است. این دوره به ‌صورت آنلاین هم برگزار می‌شود.

هزینه‌های دوره‌های پیش‌نیاز دانشگاه UMCH

برای دوره 3 هفته‌ای، 2900 یورو باید پرداخت کنید و گذراندن دوره به‌صورت حضوری یا آنلاین، قیمت مشابه دارد. شهریه کالج برای این دوره، چه حضوری شرکت کنید و چه آنلاین 6800 یورو است. البته توجه داشته باشید این قیمت مصوب سال 2022 است.

ساختار آموزش تحصیل پزشکی در آلمان به زبان انگلیسی در دانشگاه UMCH

ساختار آموزش پزشکی در این دانشگاه برای 6 سال طراحی شده است. دانشگاهUMCH  دوره آموزشی را به دو بخش پری کلینیکال و کلینیکال  تقسیم می‌کند. در ادامه، دروسی که در هر سال باید بگذرانید را برایتان معرفی می‌کنیم تا بدانید در این دانشگاه چه در انتظارتان است.

معرفی بخش آموزشی پری کلینیکال دانشگاه UMCH

این بخش را برای این طراحی کرده‌اند که دانشجو با مفاهیم پایه علوم بیوشیمی، بیوفیزیک و زیست سلولی و مولکولی آشنا شود. این علوم نقش مهمی در فهم دانشجو از علم پزشکی دارند. بعد از آشنایی با این علوم، دانشجو باید آناتومی بدن انسان را در این بخش یاد بگیرد.

آشنایی با جنبه‌های روان‌شناختی و جامعه‌شناسی پزشکی نیز از دیگر دروس این بخش است. آموزش رابطه پزشک با بیمار نیز در این بخش تدریس می‌شود.

در این بخش دانشجویان بینش اولیه را در درباره حرفه پزشکی یاد می‌گیرند و دانش لازم را برای ورود به بخش کلینیکال کسب می‌کنند. برخلاف دیگر دانشگاه‌های آلمان، امتحان جامع دوره پری کلینیکال در دانشگاه UMCH  برگزار نمی‌شود. دانشجویان در صورت قبولی در امتحانات مربوط به هر درس، به دوره بعدی راه پیدا می‌کنند.

دروس سال اول دوره پری کلینیکال دانشگاه UMCH

در سال اول، دانشجو با مقدمات علم پزشکی آشنا می‌شود. تمرکز دروس این سال بر آناتومی، فیزیولوژی بدن، بیوشیمی و زیست‌شناسی سلولی و مولکولی است.

دروس سال دوم دوره پری کلینیکال دانشگاه UMCH

در سال دوم، دروسی مانند ژنتیک و بافت‌شناسی سلولی تدریس می‌شوند. همچنین در این سال کمک‌های اولیه را به دانشجو آموزش می‌دهند. دروس رابطه پزشک با بیمار و جنبه‌های روان‌شناختی و جامعه‌شناختی پزشکی نیز در این سال ارائه می‌گردند.

شرایط تحصیل پزشکی در آلمان

شرایط تحصیل پزشکی در آلمان

معرفی بخش کلینیکال دانشگاه UMCH

از سال سوم، دوره کلینیکال آغاز می‌شود و تا سال ششم ادامه دارد. هدف این دوره این است که دانشجو با انواع بیماری‌های انسان آشنا شود. در ابتدای این دوره دانشجو به مدت 6 تا 10 هفته آموزش‌های تئوری را می‌گذراند.

این دوره در گروه‌های کوچک 10 نفره ارائه می‌شود تا دانشجو بتواند به تمام جزئیات بیماری‌ها و راه‌های معالجه آن‌ها پی ببرد.

موضوعات اصلی این بخش شامل داروشناسی، پاتولوژی، ایمونولوژی، ارتوپدی، چشم‌پزشکی، بیماری زنان و زایمان، عصب‌شناسی و اورولوژی می‌شود. آشنایی با بخش اورژانس و چگونگی رفتار با آن نیز در این بخش ارائه می‌گردد. در پایان سال ششم، دانشجو باید پایان‌نامه خود را بنویسید و پس از قبولی در امتحان کتبی، پزشک می‌شود.

دروس سال سوم بخش کلینیکال تحصیل پزشکی در آلمان به زبان انگلیسی

روش تحقیق علمی، پاتولوژی، ایمونولوژی، باکتری‌شناسی، نشانه‌شناسی طبی و جراحی و فارماکولوژی در این سال ارائه می‌شوند.

سال چهارم بخش کلینیکال

بخش داخلی و اورژانس، ترومالوژی، جراحی عمومی، ارتوپدی و اورولوژی از دروس‌ سال چهارم هستند.

سال پنجم بخش کلینیکال

در این سال دروس اطفال، ترمیم و جراحی زیبایی، مغز و اعصاب، انکولوژی و روماتولوژی به دانشجویان ارائه می‌شوند.

سال ششم بخش کلینیکال

در این سال، دانشجویان با بیماری‌های عفونی، پزشکی قانونی و بیماری‌های واگیردار آشنا می‌گردند.

هزینه تحصیل پزشکی در آلمان به زبان انگلیسی در دانشگاه UMCH

همان‌طور که گفتیم، دانشگاه UMCH با همکاری دانشگاه تارگو مارس تحصیل در رشته پزشکی را ارائه می‌دهد. دانشجویان برای پرداخت شهریه، دو گزینه دارند که به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

  • گزینه اول، تحصیل کل دوره در آلمان می‌باشد. شهریه سال اول و دوم در این گزینه ترمی 12500 یورو است. هزینه سال سوم تا پایان، ترمی 14500 یورو می‌باشد.
  • گزینه دوم، گذراندن سال اول و دوم در آلمان و مابقی دوره در دانشگاه تارگو مارس رومانی است. در این صورت دانشجویان باید برای سال اول و دوم به‌ازای هر ترم 12500 یورو پرداخت کنند. شهریه سال سوم تا پایان سال ششم نیز هر ترم 3000 یورو است.

هزینه درخواست هر دانشجو 50 یورو و هزینه ثبت‌نام وی 3500 یورو می‌باشد. این هزینه‌ها تنها یک بار از دانشجو اخذ می‌شود. توجه نمایید که این هزینه‌ها مربوط به سال تحصیلی 2022 الی 2023 است.

بازار کار پزشکی در آلمان

آلمان یکی از بهترین کشورهای دنیا در زمینه ارائه خدمات پزشکی و مراقبتی به شهروندان خود است. جمعیت  کهن‌سال آلمان روزبه‌روز افزایش می‌یابد و در نتیجه، دولت آلمان نیاز به کادر درمان مجرب و آزموده دارد.

این کشور پیش‌گام در تحقیقات پزشکی و روش‌های درمانی جدید و نو است. بخش تحقیقات پزشکی در این کشور بسیار فعال می‌باشد. آلمان تا سال 2023 به تعداد زیادی پزشک نیاز دارد. دانشجویان پزشکی بعد از اتمام تحصیلاتشان می‌توانند با قبولی در امتحانات نظام‌پزشکی آلمان، اجازه کار دریافت کنند. سپس در همان ابتدای کار، هر ماه 4000 تا 5500 یورو درآمد خواهند داشت.

بعد از 3 سال کارکردن در آلمان نیز می‌توانید درخواست اقامت دائم خود را به اداره مهاجرت آن کشور ارائه دهید.

جمع‌بندی

همان‌طور که گفته شد، تنها یک دانشگاه برای تحصیل پزشکی در کشور آلمان به زبان انگلیسی وجود دارد. دانشگاه UMCH آلمان تحصیل رشته پزشکی را با همکاری دانشگاه تارگو مارس رومانی ارائه می‌دهد. هزینه تحصیل پزشکی در آلمان به زبان انگلیسی به این بستگی دارد که می‌خواهید کل دوره را در آلمان بگذرانید یا به رومانی هم فکر می‌کنید. بعد از تصمیم‌گیری در این زمینه، برای پیشگیری از عدم ریجکتی ویزای تحصیلی خود، با مشاوران خبره مؤسسه مهاجرتی ما تماس بگیرید.

 

ارسال نظر ...

  • در انتظار تایید : 0
  • تایید شده : 0 نظر
نظر شما پس از بررسی و تایید مدیران سایت منتشر خواهد شد...
هنوز نظری ثبت نشده است ، اولین نفری باشید که نظر میدهید !