وب سایت نایس مووی در سامانه سازمان ساماندهی پایگاه های کشور ثبت شده است و مطابق قوانین این سازمان عمل می کند.
اخبار متفرقه محبوبیت رمز ارز تن کوین در بین عاشقان تلگرام

با افزایش محبوبیت معاملات ارز‌های دیجیتال و گسترش استفاده و کاربرد‌های آن‌ها، مزایای این دارایی‌های بلاک چینی از دید شرکت‌ها و پلتفرم‌های دیجیتال پنهان نبوده است و طی چند سال گذشته بسیاری از شرکت‌های بزرگ جهانی تلاش کرده‌اند تا فعالیت خود را در بازار ارز‌های دیجیتال آغاز و ارز دیجیتال اختصاصی خود را راه‌اندازی کنند.

پیام‌رسان محبوب تلگرام نیز از جمله این شرکت‌ها به شمار می‌رود که از سال 2017 کار بر روی شبکه بلاک چینی و توکن بومی خود را آغاز کرد. پس از طی کردن مسیری پر فراز و نشیب، در نهایت در سال 2021 این ارز دیجیتال با نام تن کوین در اختیار سرمایه‌گذاران و کاربران تلگرام قرار گرفت که استقبال عاشقان این پیام رسان را به دنبال داشت.

علاوه بر طرفداران تلگرام، تن کوین مورد توجه دیگر سرمایه‌گذاران بازار ارز‌های دیجیتال نیز قرار گرفته است و این ارز دیجیتال هم اکنون این فرصت را دارد تا با ارتقای جایگاه و ارزش بازار خود، در لیست 10 ارز دیجیتال برتر بازار قرار بگیرد.

آشنایی با تن کوین و مسیر این ارز دیجیتال

تن کوین یک شبکه بلاک چینی است که در ابتدا در سال 2018 و توسط پیام‌رسان محبوب تلگرام معرفی شد. در آن زمان، تلگرام 1.7 میلیارد دلار سرمایه خصوصی برای ساخت بلاک چین جدید خود که قرار بود رقیبی برای اتریوم باشد جمع‌آوری کرد. این بلاک چین، شبکه باز تلگرام (Telegram Open Network) نام داشت که در ادامه نام آن به شبکه باز (The Open Network) تغییر پیدا کرد. عبارت تن (TON) نیز به این نام اشاره دارد.

با این حال قبل از راه‌اندازی رسمی ارز دیجیتال تلگرام، این پیام‌رسان با شکایتی از طرف کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا مواجه و مجبور به کنار گذاشتن توسعه این شبکه بلاک چینی شد.

در واکنش به این موضوع، تلگرام در حرکتی زیرکانه کد‌های منبع باز تن کوین را در اختیار علاقه مندان و توسعه‌دهندگان قرار داد تا آن‌ها روند توسعه پروژه را ادامه دهند. از آن زمان به بعد، توسعه‌دهندگان مستقل ارز‌های مختلفی را بر اساس پروژه بلاک چینی اصلی تلگرام ایجاد و عرضه کردند که موفق‌ترین آن نیوتون (Newton) نام داشت.

با توجه به تیم توسعه حرفه‌ای و خدمات جذاب نیوتون، تلگرام در سال 2021 از این ارز دیجیتال حمایت کرد و نام آن نیز به تن کوین تغییر پیدا کرد. اگرچه تن کوین مستقل از تلگرام است، اما بسیاری از طرفداران آن را ارز دیجیتال رسمی و بومی این پیام‌رسان می‌دانند، زیرا تلگرام به کمک تن کوین موفق شد تا محدودیت‌های قانونی را دور بزند و از خدمات آن در پیام‌رسان خود استفاده کند.

تن کوین اخیراً با افزایش‌های قابل توجه قیمتی و ارزش بازار توجهات سرمایه‌گذاران را به خود جلب کرده است و اگر شما نیز از علاقه مندان خرید و سرمایه‌گذاری در این ارز دیجیتال هستید، مهم است بدانید که برای خرید رمزارز تنکوین می‌توانید از برخی از صرافی‌های داخلی از جمله بیت 24 استفاده کنید.

علاوه بر فرآیند ثبت نام و احراز هویت سریع، این صرافی کیف پول ایمن تن کوین را نیز در اختیار شما قرار می‌دهد که باعث می‌شود تا نیازی به پرداخت کارمزد شبکه در زمان معامله این ارز نداشته باشید.

همکاری تلگرام و تن کوین

در حالی که در ظاهر تیم تلگرام و تن کوین به صورت مستقل فعالیت دارند، اما ارتباط نزدیک این دو غیرقابل انکار است. حتی برخی گمانه زنی‌ها وجود دارد که تیم تلگرام از همان ابتدای مسیر، مستقیم و غیرمستقیم به توسعه‌دهندگان مستقل کمک کرده است تا این پروژه بلاک چینی را ادامه دهند.

علاقه تلگرام به تن کوین دلایل مختلفی دارد، اما مهم‌ترین آن کسب درآمد است. تلگرام به عنوان یک پیام‌رسان رایگان فعالیت خود را آغاز کرد اما طبیعی است که هیچ پلتفرمی نمی‌تواند تا ابد به صورت رایگان به ارائه خدمات به میلیون‌ها نفر در سراسر جهان ادامه دهد و تلگرام نیز به دنبال راهی برای کسب درآمد بود.

در این شرایط، عرضه یک ارز دیجیتال اختصاصی می‌توانست به تلگرام کمک کند تا سرمایه قابل توجهی را جمع‌آوری و از کارمزد‌ها و فعالیت شبکه این ارز، به درآمد برسد. اما با شکست این پروژه در نتیجه دخالت‌های کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا، تلگرام روش دیگری را در پیش گرفته است.

تلگرام اخیراً در تلاش است تا خدمات و ویژگی‌های جدیدی را معرفی کند که به کمک تن کوین خرید و فروش آن‌ها امکان پذیر باشد. تلگرام با تن کوین می‌تواند با عدم وابستگی به سیستم‌های پرداختی متمرکز، محصولات خود را در اختیار طیف وسیعی از کاربران قرار دهد و حتی افرادی که تحریم هستند نیز می‌توانند به کمک ارز دیجیتال غیرمتمرکز تن کوین، هزینه اشتراک پریمیوم و دیگر خدمات تلگرام را پرداخت کنند.

تلگرام بازار خرید و فروش یوزرنیم را نیز راه‌اندازی کرده است که به کاربران امکان انتقال مالکیت نام کاربری خود را بر بستر ایمن و شفاف بلاک چین تن کوین می‌دهد.

بنابراین همکاری نزدیک تلگرام و تن کوین باعث شده است تا علاوه بر افزایش کاربرد‌ها و محبوبیت این ارز دیجیتال، تلگرام نیز به راه‌های مختلفی برای کسب درآمد دسترسی داشته باشد.

آیا تن کوین سرمایه‌گذاری خوبی است؟

در حالی که اکثر خدمات تن کوین در پیام‌رسان تلگرام مورد استفاده قرار می‌گیرد، تیم توسعه این ارز دیجیتال اهداف بزرگتری در سر دارند. ارائه فضای ذخیره‌سازی، خرید و فروش دامنه، خدمات پراکسی و DNS، بازی‌های بلاک چینی و ده‌ها مورد دیگر تنها بخش‌هایی از کاربرد و اهداف تن کوین به شمار ‌می‌روند.

با وجود اینکه حمایت ادامه دار تلگرام از تن کوین عامل اصلی جذابیت و افزایش معاملات این ارز دیجیتال بوده است، اما تن کوین به طور کامل وابسته تلگرام نیست و این فرصت را دارد تا در آینده نزدیک به شبکه محبوب و مستقلی برای پردازش تراکنش‌ها و انجام فعالیت‌های مختلف غیرمتمرکز تبدیل شود.

تن کوین همچنین با ثبت افزایش قیمتی قابل توجه از 1 دلار به بیش از 2.2 دلار طی چند ماه گذشته، پتانسیل رشد قیمتی حال حاضر خود را به خوبی به سرمایه‌گذاران بازار نشان داده است. با این حال، قبل از خرید تن کوین توجه به ریسک معاملات ارزهای دیجیتال و خطرات این بازار الزامی است.

ارسال نظر ...

  • در انتظار تایید : 0
  • تایید شده : 0 نظر
نظر شما پس از بررسی و تایید مدیران سایت منتشر خواهد شد...
هنوز نظری ثبت نشده است ، اولین نفری باشید که نظر میدهید !