وب سایت نایس مووی در سامانه سازمان ساماندهی پایگاه های کشور ثبت شده است و مطابق قوانین این سازمان عمل می کند.
اخبار متفرقه بازی های گروهی کودکان چه مزایای دارد؟

بازی های گروهی کودکان چه مزایای دارد؟

بازی های گروهی کودکان چه مزایای دارد؟

رده سنی تعیین نشده

بازی های گروهی کودکان، مزایای زیادی برای آنها دارد. زیرا کودکان با انجام بازی های گروهی علاوه بر بازی و سرگرمی، از نظر ذهنی و جسمی نیز رشد می کنند. بازی های گروهی برای کودکان فرصتی است برای توسعه مهارت های اجتماعی و ارتباطی آنها در آینده، که توسعه همین مهارت ها منجر به موفقیت کودکان در اجتماع خواهد شد. اگر شما نیز مایل به دانستن برخی از مهم ترین مزایای بازی های گروهی کودکان هستید، با ما همراه باشید.

توسعه مهارت های کار گروهی

بازی های گروهی ابزاری برای کمک به کودکان در توسعه مهارت های کار گروهی هستند. کودکان با بازی های گروهی یاد می گیرند چطور با یکدیگر همکاری کنند و اختلافات خود را از بین ببرند، همچنین تلاش می کنند تا با هم و با تقسیم وظایف به هدفی مشترک برسند. علاوه بر این، کودکان به دلیل رعایت قوانین بازی های گروهی، در آینده فردی قانونمند خواهند شد.

افزایش مهارت های اجتماعی کودکان

منظور از مهارت های اجتماعی، توانایی در برقراری ارتباط و تعامل با دیگران است. با انجام بازی های گروهی، کودکان می توانند مهارت های اجتماعی را یاد بگیرند و از این مهارت ها در آینده استفاده کنند. همچنین با یاد گرفتن نحوه رفتار و تعامل مثبت، کودکان رفتاری محترمانه و مودبانه خواهند داشت.

افزایش مهارت های ارتباطی کودکان

بازی های گروهی به کودکان یاد می دهند که چگونه با یکدیگر صحبت کنند و نظرات خود را محترمانه بیان کنند. بنابراین بازی های گروهی کودکان منجر به ارتباط موثر آنها با دیگران خواهند شد.

افزایش اعتماد به نفس

اعتماد به نفس، احساسی مثبت در فرد نسبت به توانایی های فردی خود است. بنابراین اعتماد به نفس در کودکان، نقش مهمی در تشویق کودکان به انجام کارهای جدید و چالش برانگیز دارد.

تقویت دوستی

بازی های گروهی این امکان را به کودکان می دهند که دوست های جدید پیدا کرده و حس دوستی و همدلی خود را تقویت کنند.کودکان در این نوع بازی ها، رابطه دوستی و همکاری را تجربه می کنند.

تشویق کودک به انجام فعالیت بدنی

بازی های گروهی معمولا با انجام فعالیت های بدنی بالا همراه هستند. به همین دلیل کودکان تشویق به انجام فعالیت های بدنی می شوند.

بازی های گروهی کودکان از چه سنی شروع می شوند؟

بازی های گروهی کودکان می توانند از سنین مختلف شروع شوند. در ادامه به بررسی سنین مختلف برای بازی های گروهی کودکان می پردازیم:

کودکان زیر سه سال: کودکان زیر سه سال، هنوز در حال یادگیری و توسعه مهارت های شناختی، حرکتی و اجتماعی خود هستند. بنابراین بهتر است از بازی های سرگرم کننده برای کودکان در این رده سنی استفاده کنید.

کودکان دو تا سه سال: کودکان در این سن تمایل بیشتری به ارتباط با دیگر کودکان و بازی کردن با آنها دارند. بنابراین سعی کنید بازی هایی را انتخاب کنید که بازی های گروهی ساده هستند.

کودکان سه تا پنج سال: در سنین سه تا پنج سال، به تدریج با مفاهیم رنگ، اعداد و حروف آشنا می شوند. در این سن از بازی هایی استفاده کنید که این مهارت ها را در کودک شما تقویت کنند.

کودکان پنج تا هشت سال: کودکان در این سنین، همکاری و تعامل درست با یکدیگر را در کنار مهارت های پیچیده تر یاد می گیرند. بهتر است بازی های گروهی که انتخاب کنید، مهارت های اجتماعی و ارتباطی کودکانتان را در این سن افزایش دهند.

کودکان هشت سال به بالا: بازی های گروهی کودکان در این سن باید مهیج و آموزشی باشد تا کودکان بتوانند مهارت های فردی و گروهی خود را تقویت کنند.

چند نمونه از بازی های گروهی کودکان

از آنجایی که با مزایای بازی های گروهی کودکان آشنا شدید، بهتر است با چند مورد از بازی های گروهی و مهیج نیز آشنا شوید:

بازی های حرکتی

بازی های حرکتی که فعالیت بدنی بالایی را شامل می شوند، باعث فعال و پرانرژی بودن کودکان می شوند. این بازی ها شامل بازی با توپ، فوتبال، بسکتبال، والیبال و سایر موارد هستند. همچنین شما میتوانید خرید وسایل خانه بازی کودک در موگه پارک را مد نظر قرار داده و با توجه به فضا و نیاز خود وسایل مختلف برای تقویت حرکت و فعالیت کودک خود را تهیه کنید.

بازی های فکری

بازی های گروهی فکری منجر به توسعه مهارت های شناختی کودکان می شوند، مهارت هایی از جمله: حل مسئله، منطق و تفکر انتقادی. بازی های گروهی فکری شامل بازی های شطرنج، بازی های کارتی، پازل ها و سایر موارد هستند.

بازی های نقش آفرینی

بازی های نقش آفرینی، همکاری را در کنار خلاقیت ایجاد می کنند. برخی از پرطرفدارترین بازی های نقش آفرینی عبارتند از: خانه بازی، دکتر بازی، بازی دزد و پلیس.

بازی های هنری

بازی های نقاشی، موسیقی و رقص از جمله بازی های هنری هستند که به کودکان کمک می کنند خلاقیت خود را بروز داده و تخیلشان را پرورش دهند.

کودکان را به انجام بازی های گروهی تشویق کنید!

در نهایت با توجه به مزایای گفته شده سعی کنید بازی های گروهی را در برنامه روزانه کودکان خود قرار دهید و آنها را تشویق به انجام این بازی ها کنید. بازی های گروهی را فرصتی برای یادگیری و رشد مهارت های زندگی کودکان بدانید.

ارسال نظر ...

  • در انتظار تایید : 0
  • تایید شده : 0 نظر
نظر شما پس از بررسی و تایید مدیران سایت منتشر خواهد شد...
هنوز نظری ثبت نشده است ، اولین نفری باشید که نظر میدهید !