وب سایت نایس مووی در سامانه سازمان ساماندهی پایگاه های کشور ثبت شده است و مطابق قوانین این سازمان عمل می کند.
اخبار متفرقه ارز دیجیتال فانتوم (FTM) چیست؟

ارز دیجیتال فانتوم (FTM) چیست؟

ارز دیجیتال فانتوم (FTM) چیست؟

رده سنی تعیین نشده

نحوه عملکرد فانتوم به چه صورت است؟

فانتوم (Fantom) یک پلتفرم غیرمتمرکز و ایمن برای قراردادهای هوشمند است. پلتفرم این ارز دیجیتال، یک پلتفرم متن باز، قابل سفارشی سازی و مقیاس پذیر است که با هدف رفع محدودیت های نسل قبل شبکه های بلاک چین، ایجاد شده است.

ارز دیجیتال فانتوم (FTM) چیست؟

FTM توکن بومی فانتوم، قدرت کل اکوسیستم بلاک چین Fantom را تامین می کند. توکن های FTM برای سهام گذاری، حاکمیت، پرداخت ها و هزینه ها در شبکه استفاده می شوند.

فانتوم (Fantom) یک پلتفرم غیرمتمرکز و ایمن برای قراردادهای هوشمند است. پلتفرم این ارز دیجیتال، یک پلتفرم متن باز، قابل سفارشی سازی و مقیاس پذیر است که با هدف رفع محدودیت های نسل قبل شبکه های بلاک چین، ایجاد شده است. هدف اصلی این ارز دیجیتال ساخت آینده ای بهتر و کارآمدتر است و زیر ساخت هایی را ایجاد میکند تا به مردم برای بهبود کیفیت زندگی شان، از طریق پیشرفت های دنیای فناوری کمک کند. فانتوم با نفوذ در همه ی جنبه های زندگی، شامل: پذیرش دارایی های دیجیتال در مقیاس جهانی، اقتصاد و پرداخت های دیجیتالی و همچنین هویت و سوابق پزشکی دیجیتالی، بخشی از انقلاب دیجیتال محسوب می شود.

تراکنش هایی مانند انتقال داده‌ها، مبادلات دارایی و تراکنش ها و پرداخت های روزمره که نیازمند تایید سریع هستند، در پلتفرم هایی مانند بیت کوین که بر غیرمتمرکز سازی و امنیت، متمرکز است، مناسب نیستند. هدف پلتفرم فانتوم، حل این مشکل است.  Lanchesis به عنوان ساز و کار اجماع پر سرعت در پلتفرم فانتوم، امکان مبادلات ارزهای دیجیتال را با سرعتی بی سابقه فراهم کرده است.

این شبکه برای ارزهای دیجیتال امکان شخصی سازی بلاک چین‌ها به همراه ویژگی های متنوع و متناسب با کاربردهای آنها را فراهم کرده است. پروتکل اثبات سهام موجود در شبکه ارز دیجیتال فانتوم، امنیت بسیار بالایی را بدون نیاز به رهبری برای تامین امنیت شبکه، ایجاد کرده است.

نیپوتو مارکت امکان خرید و فروش ارز های دیجیتال و مقایسه لحظه ای قیمت ارز های دیجیتال را برای شما فراهم آورده است.

Lachesis به عنوان مکانیزم اجماع aBFT فانتوم، می تواند نودها یا گره‌های بسیار زیادی را در سراسر دنیا، بدون نیاز به مجوز و در یک محیط باز، مقیاس گذاری کند و غیر متمرکز بودن را در این شبکه ایجاد کند. ارز دیجیتال فانتوم از Delegated Proof of Stake که اجماع اثبات سهام نمایندگی شده می باشد، استفاده نمی کند و در این پلتفرم هیچ مفهومی از مسترنود Masternode وجود ندارد.

نحوه عملکرد فانتوم به چه صورت است؟

*ساز و کار Lachesis قابلیت اتصال به همه ی دفاتر کل توزیع شده (DLY) را دارد و این ساز و کار یک لایه از فناوری بلاک چین را نشان می دهد.

شبکه اپرا (Opera)، شبکه ی اصلی ارز فانتوم است که حفظ اجماع در میان گره‌های موجود در Lachesis را بر عهده دارد. این شبکه با اتریوم سازگار است و به استفاده از ماشین مجازی اتریوم (EVM) می پردازد.

ماشین مجازی فانتوم (Fantom Virtual Machine) که یک کیت توسعه نرم افزاری (SDK) تکامل یافته، با متن باز و اختصاصی می باشد و در سال 2020 ایجاد و منتشر شده است.

انعطاف پذیر بودن پلتفرم فانتوم به دلیل ماژولار بودن آن است. توسعه دهندگان در این شبکه می توانند در عرض چند دقیقه برنامه های غیرمتمرکز را به شبکه اصلی اپرای فانتوم منتقل نمایند که باعث افزایش عملکرد آنها و همچنین کاهش هزینه های مربوط به آن می شود.

همچنین بدانید>> https://nipoto.com/dogecoin

*مقیاس پذیری

شبکه‌های ساخته شده بر روی پلتفرم فانتوم، مستقل از یکدیگر عمل میکنند، بنابراین ترافیک و ازدحام شبکه بر روی ثبات و عملکرد آنها تاثیری ندارد. قراردادهای هوشمند توسط پلتفرم های بلاک چینی مانند اتریوم طراحی و معرفی شده‌اند، اما سرعت کل شبکه به دلیل افزایش تعداد کاربران و پیچیده تر شدن برنامه‌های غیرمتمرکز، به شدت کاهش یافت و دلیل این امر این است که زیر ساخت های یکسانی برای تمامی برنامه‌ها وجود دارد. پلتفرم فانتوم برای هر برنامه یک بلاک چین اختصاصی ایجاد کرد و به این ترتیب مشکل مقیاس پذیری را در شبکه رفع کرد. در این شبکه، همه ی بلاک چین ها قوانین مدیریتی، اقتصاد توکنی (tokenomics) و توکن های سفارشی مخصوص خود را دارند، زیرا مستقل از بلاک چین های دیگر هستند و قابل سفارش سازی بر اساس کاربردهای خاص خود هستند.

* سازگاری با محیط زیست و امنیت بالا

الگوریتم اجماع اثبات سهام، تامین کننده امینت شبکه فانتوم می باشد که بر خلاف الگوریتم اثبات کار موجود در اتریوم و بیت کوین، باعث کاهش مصرف برق و غیرمتمرکز بودن شبکه می شود.

پروتکل Lachesis، برای شبکه های توزیع شده، امنیت بسیار زیادی را ایجاد می کند. همچنین پلتفرم فانتوم می تواند قطعیت مطلقی را ارائه دهد. یعنی در این پلتفرم بر خلاف شبکه های با قطعیت احتمالی، امکان برگشت تراکنش ها وجود ندارد.

ساز و کار اجماع فانتوم به دلیل قابلیت مقیاس گذاری نودها (تا ۱۰۰نود)، میزان امنیت و غیر متمرکز بودن شبکه را افزایش می دهد. همچین به دلیل این که Lachesis هیچ لیدر و رهبری ندارد و متکی به مجموعه های کوچکی از افراد نمی باشد، امنیت بسیار بالایی دارد.

* متن باز

تیم فانتوم به دنبال این است که ضمن ایجاد بلاک هایی که همه بتوانند از آن استفاده کنند، افراد نیز بتوانند به سفارشی سازی آنها بر اساس نیازهای خود بپردازند. از آنجایی که این تیم می خواهد در مورد کار خود، شفافیت بالایی را ارائه دهد، کد فانتوم را به شکل متن باز در GitHub قرار داده است.

شبکه فانتوم بدون نیاز به مجوز و با مشارکت آزاد می باشد، بنابراین همه ی افراد می توانند در این شبکه یک نود را اجرا کنند.

تعداد نامحدودی از نودهای اعتبار سنج در شبکه اصلی فانتوم، در تامین امنیت شبکه مشارکت دارند. این مشارکت مشروط به استیک کردن حداقل 3,175,000 توکن فانتوم (FTM) در شبکه می باشد.

حتی اگر کاربری تعداد توکن های کمتری را در اختیار دارد و تخصصی در اجرای سیستم های توزیع شده، ندارد نیز می تواند به مشارکت در تامین امنیت شبکه بپردازد. به این صورت که حداقل یک توکن FTM را به یک گره اعتبار سنج محول کند و به این صورت می تواند پاداش دریافت نماید.

توکن فانتوم و کاربردهای آن

توکن اصلی شبکه فانتوم، تحت عنوان ارز دیجیتال Fantom و با نماد FTM شناخته شده است. این توکن کاربردهایی از جمله مشارکت در مدیریت شبکه، تامین  امنیت شبکه از طریق استیکینگ،  پرداخت کارمزدهای شبکه و انجام پرداختها دارد.

۱- تامین امنیت شبکه

توکن FTM، اصلی ترین کاربرد خود را که تامین امنیت شبکه است از طریق ساز و کار اثبات سهام انجام می دهد. به این منظور، حداقل 3,175,000 واحد توکن باید توسط ولیدیتورها یا همان نودهای اعتبار سنج، استیک شوند. همچنین استیکرها باید در شبکه، توکن های خود را قفل کنند. نودها و استیکر ها در ازای انجام این خدمات به صورت دوره ای، پاداش کسب می کنند.

این سیستم ضمن سازگاری با محیط زیست، از متمرکز بودن شبکه جلوگیری می کند.

۲- انجام پرداخت ها

توکن FTM برای پرداخت های ارسالی و دریافتی گزینه بسیار مناسبی است، زیرا توان عملیاتی و سرعت در این شبکه بالا و کارمزدهای مربوط به انجام این عملیات، پایین می باشد. به این صورت که انتقال وجه در شبکه فانتوم با کارمزدی کمتر از ۱ دلار و در عرض یک ثانیه انجام می شود.

۳- مدیریت درون زنجیره ای

از آنجایی که اکوسیستم فانتوم، یک اکوسیستم غیرمتمرکز می باشد و بدون لیدر و مجوز است، “مدیریت درون زنجیره ای” در مورد شبکه اقدام به تصمیم گیری می کند. در این روش استیکرهایی که دارای توکن مدیریتی FTM هستند، می توانند تغییرات و اصلاحات را پیشنهاد و سپس به آنها رای دهند.

۴- پرداخت کارمزد های شبکه

توکن FTM، برای کارمزد تراکنش ها، ایجاد شبکه‌های جدید و حتی استقرار قراردادهای هوشمند، کاربرد دارند. حملات اسپم ها و در نهایت پر شدن دفتر کل با اطلاعات بیهوده و همچنین اختلال در عملکرد در صورتی ایجاد می شود که در یک شبکه ارز دیجیتال، هیچ کارمزدی وجود نداشته باشد. کارمزدها در شبکه فانتوم بسیار ناچیز هستند، اما برای حفاظت از شبکه در برابر حملات لازم و کافی می باشند.

منبع خبر:https://nipoto.com/mag/what-is-ftm/

ارسال نظر ...

  • در انتظار تایید : 0
  • تایید شده : 0 نظر
نظر شما پس از بررسی و تایید مدیران سایت منتشر خواهد شد...
هنوز نظری ثبت نشده است ، اولین نفری باشید که نظر میدهید !