وب سایت نایس مووی در سامانه سازمان ساماندهی پایگاه های کشور ثبت شده است و مطابق قوانین این سازمان عمل می کند.
اخبار متفرقه نقد انیمه اتک آن تایتان؛ نقدی بر بهترین انیمه تاریخ

نقد انیمه اتک آن تایتان؛ نقدی بر بهترین انیمه تاریخ

با گذشت 5 سال از نخستین نمایش انیمه اتک آن تایتان، کمتر کسی را می‌توان یافت که نام این انیمه را نشنیده باشد. انیمه‌ای با جزییات دقیق در شخصیت‌پردازی، تعلیق و وجود صحنه‌های خشن درگیری. در این مقاله قرار است دربارۀ برخی از مهم‌ترین نکات و نقد انیمه Attack on Titan صحبت کنیم.

با خواندن این متن نسبتاً کوتاه متوجه می‌شوید که منشأ داستان، سرگذشت شخصیت‌ها و فرجامی که تاکنون از داستان دریافتیم چه بوده است و چه ویژگی‌های متمایزی دارد که باید منتظر چند بخش یا فصل از این انیمه باشیم؟ با صرف زمان کوتاهی برای خواندن این متن، به نتایج ارزشمندی می‌رسید و می‌توانید برای دیدن همۀ فصل‌ها (اگر تاکنون ندیده‌اید) برنامه‌ریزی مناسبی داشته باشید.

چکیده ای از Attack on Titan

انیمه اتک آن تایتان برآمده از داستانی است که به تمدن دیرینه‌ای اشاره دارد و درون سه دیوار دایره‌ای متمرکز شکل گرفته استاستا . با توجه به دانشی که در روند پیشرفت داستان کسب کرده‌ایم، آخرین بقایای بازمانده از تمدن بشری را شاهد هستیم. ساکنان این تمدن آن ـ که با نام Eldians شناخته می‌شوند ـ به این باور رسیده‌اند که بیش از صد سال پیش، پس از ظهور غول‌های انسان‌نما به نام تایتان‌ها که به انسان‌ها حمله می‌کنند و آن‌ها را می‌خورند، بشریت به مرز انقراض کشیده شد.

آخرین بقایای بشریت پشت سه دیوار متحدالمرکز عقب‌نشینی کردند و تقریباً از یک قرن صلح برخوردار شدند. در درون دیوارها، فکر جسارت به بیرون به‌شدت نادیده گرفته می‌شود و … . در ادامه به نقد انیمه اتک آن تایتان می‌پردازیم.

شخصیت های گوناگون و پیچیده چطور در کنار هم قرار گرفتند؟

انیمه محبوب و مشهور حمله به تایتان براساس مانگای هاجیمه ایسایاما و ساخت کشور ژاپن است. سریال انیمه‌ای حمله به تایتان در دنیایی اتفاق می‌افتد که توسط هیولاهای تشنه به خون عظیمی به نام تایتان‌ها گرفتار شده است و انسان‌ها را ناچار می‌کنند پشت دیوارهای سنگی بزرگ پناه بگیرند. شهروندان ساکن جزیره پارادیس (پاردایاس = پردیس) در بخشی از جزیره اقامت دارند که با دیوار محافظت می‌شود. نام‌های سه دیوار از بیرون ماریا، رز و سینا است و در هر بخش گروهی از شهروندان برحسب پایگاه اجتماعی‌شان زندگی می‌کنند. اشراف و حاکمان نیز در دیوار درونی که به‌وسیله‌ی دو بخش دیگر محافظت می‌شود زندگی می‌کنند.

با پیشرفت داستان اسرار گوناگون از دیوار‌ها، چگونگی ساخت، نفوذپذیری و … روشن می‌شود. نکته‌ای که می‌توان آن را نقطه‌عطف فصل نخست و ستون و پیش‌برنده‌ی فصل‌های بعدی دانست، شخصیت ارن و توانایی تبدیل شدن او به یک تایتان است. مسئله‌ای که به‌تدریج جنبه‌های دیگری از روابط و شخصیت های اتک تایتان را آشکار می‌کند.

دگرگرنی شخصیت ها؛ نکته تعلیق اساسی سریال اتک آن تایتان

داستان تا فصل سوم فیلم نبرد به تایتان درباره‌ی تایتان‌ها و شکست دادن آن‌ها در مواضع گوناگون است؛ روندی که در فصل چهارم به کلی تغییر می‌کند و تایتان‌ها را تبدیل به ابزار جنگ و آلت دست ابرقدرتان جهان وقت می‌کند. در ادامۀ نقد و بررسی فیلم انیمه اتک آن تایتان باید بگوییم که در این سریال اشاره‌ای به جنگ‌های جهانی و ریشه‌ی وقوع و شکل‌گیری ائتلاف میان کشورها می‌شود.

یکی از شخصیت‌های محبوب سریال اتک آن تایتان کاراکتر لیوای، افسر گروه جست‌وجو، و ماهرترین آن‌هاست که به دلیل پیشینه‌ی خانوادگی و قومیتی، شبیه میکاسا، خواهرخوانده‌ی ارن است. ناگفته نماند نام‌گذاری هریک از شخصیت‌ها برگرفته از معنی و فرهنگ کشور ژاپن و نمادین محسوب می‌شود. انیمه جذاب و تماشایی اتک ان تایتان به زبان‌های مختلفی از جمله انگلیسی، فرانسوی، اسپانیایی، آلمانی و البته فارسی دوبله شده است.

بالاترین امتیاز در میان سریال های مطرح جهان

انیمه حمله به تایتان فصل آخر، از سری محبوبHiromu Arakawa Fullmetal Alchemist: به‌عنوان انیمه‌ای با بالاترین امتیاز پیشی گرفت. بخش نخست از نیمه‌ی اول قسمت سوم فصل چهارم انیمه نبرد با تایتان‌ها هم‌اکنون با 23 هزار رأی دارای امتیاز 9.6 از سایت آی ام دی بی است.

طرفداران انیمه به اتک آن تایتان امتیاز بالایی داده‌اند که آن را به یکی از بهترین سریال‌ها در تاریخ سایت IMDB تبدیل کرده است. امتیاز 9.6 از 10 در زمینه‌ی سریال کامل (فقط برای 25 قسمت) آن را به بهترین بخش از همه قسمت‌های پخش‌شده تبدیل کرده است؛ چراکه قسمت‌های مختلف گذشته نتوانسته‌اند این امتیاز را به‌دست آور‌ند.

عوامل جذابیت attack on titan چیست؟

غافل‌گیری، جنگندگی و شخصیت‌هایی با قابلیت همدلی، از نقاط قوت و زمینه‌ساز جهانی شدن انیمه حمله به تایتانها است. قسمت سوم از فصل آخر انیمه Attack روی یک رویداد عظیم به نام The Rumbling (غرش) تمرکز می‌کند. داستان قسمت سوم از فصل آخر حمله به تایتان درباره‌ی شخصیت ارن است که تایتان‌های عظیم‌الجثه را در پشت دیوارهای جزیره‌ی پارادیس آزاد می‌کند. داستان انیمه حمله به گروه متجاوز تایتان فرازونشیب‌هایی دارد، مانند کیفیت ساخت ـ که فصل‌به‌فصل بهتر شد ـ ولی در هر قسمت شما دلیلی برای ادامه دارید؛ تماشای اپیزود بعدی و انتظار فصل بعدی.

این انیمه پرمخاطب تا کجا ادامه خواهد یافت؟

این سریال در حال حاضر تا 28 قسمت در این «فصل پایانی» پیش می‌رود که دو سال و نیم پیش از آن به‌عنوان فصل پایانی یاد کردند. احتمالاً انیمه تایتان‌ها تا زمان پایان واقعی به 50 قسمت نزدیک می‌شود. مسئله‌ای که اساساً آن را به سه فصل در یک فصل (فصل چهارم) تبدیل می‌کند. هدف کار روشن نیست، اما مطمئناً این یکی از نامعقول‌ترین مواردی است که در انیمه دیده‌ایم.

Attack on Titan در حال به سرانجام رساندن این فصل آخر است و مانند همیشه محبوب باقی می‌ماند؛ حتی با وجود چرخش‌های عجیب‌وغریب‌تر. بسیاری از افرادی که مانگا را خوانده‌اند برای رسیدن به پایان بحث‌برانگیز، که اکنون باید در پاییز امسال پخش شود، احساس دلشوره‌ی بسیاری دارند. البته اگر تصمیم نگیرند که فصل آخر شامل بخش سوم از قسمت 3 (نهایتاً 5 قسمت) را بسازند.

معرفی بهترین فیلم‌ها و سریال‌ها در سایت اهل سینما

در این مقاله دربارۀ انیمه اتک آن تایتان، که یکی از محبوب‌ترین انیمه‌های حال حاضر دنیا است، صحبت کردیم. امیدواریم اکنون روشن شده باشد که چرا مشتاقان این انیمه برای پخش هر اپیزود از آن لحظه‌شماری می‌کنند. داستان خاصی که برگرفته از فرهنگ و تاریخ اقصی‌نقاط جهان به شمار می‌آید، با چاشنی تجربه‌ی چند دهه انیمیشن‌سازی، انیمه تایتان‌ها را پرطرفدار و به‌یادماندنی کرده است.

اگر به دنبال سایتی برای خواندن نقد بهترین انیمه‌های روز دنیا می‌گردید، سایت اهل سینما یکی از جدیدترین و بهترین سایت‌های نقد و بررسی فیلم محسوب می‌شود و موضوعات گوناگونی از انیمه تا سریال‌های تاریخی، ایرانی و خارجی را پوشش می‌دهد. این سایت در مدت‌زمان کوتاهی که از افتتاحش می‌گذرد نظر طرفداران پروپاقرض سینما را جلب کرده و متن‌های پر بازدیدی داشته است. پیشنهاد می‌کنیم برای آشنایی بیشتر و خواندن مطالب به‌روز سینما، سری به سایت اهل سینما به آدرسwww.fromcinema.com بزنید.

ارسال نظر ...

  • در انتظار تایید : 0
  • تایید شده : 0 نظر
نظر شما پس از بررسی و تایید مدیران سایت منتشر خواهد شد...
هنوز نظری ثبت نشده است ، اولین نفری باشید که نظر میدهید !