وب سایت نایس مووی در سامانه سازمان ساماندهی پایگاه های کشور ثبت شده است و مطابق قوانین این سازمان عمل می کند.
اخبار و بیوگرافی سینما بیوگرافی هومن سیدی به همراه عکس های او

هومن سیدی (زاده 8 آذر 1359 در رشت) بازیگر، کارگردان، فیلم‌نامه‌نویس و تدوین‌گر سینما، تئاتر و تلویزیون ایرانی است.

بیوگرافی هومن سیدی

هومن سیدی بازیگر حاضر سینمای ایران که کمتر کسی میشود او را نشناسد متولد 8 آذرماه سال 1359 است. وی دیپلم رشته گرافیک دارد و اولین تجربه هنری خود را با حضور در کلاس های انجمن سینمای رشت و ساخت چند فیلم کوتاه آغاز کرد.

پس از مدتی به تهران رفته و با شرکت در کلاس های بازیگری پرویز پرستویی راه سخت بازیگری را آغاز کرد. او فرزند دوم خانواده است و دو برادر و یک خواهر به نام های حامد و هامون و هیلدا دارد. پدرش کارمند بازنشسته بانک است و مادرش نیس بازنشسته نیروی دریایی است.

اولین ازدواج او با آزاده صمدی بازیگر مطرح سینما و تلویزیون بود که در سال 1385 صورت گرفت ولی پس از 7 سال این دو از هم جدا شدند.

شروع محبوبیت هومن سیدی

نقطه عطف بازیگری هومن سیدی را میتوان با بازی در فیلم های یک تکه نان که با رضا کیانیان هم بازی شده بود و فیلم چهارشنبه سوری اصغر فرهادی که در آن نیز نقش کوتاهی را ایفا کرد دانست. البته او با بازی در فیلم پا برهنه در بهشت بهرام توکلی نامزد جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد در جشن خانه سینما شد که وی را بیش تر از پیش در نزد همگان شناخته تر کرد.

او سابقه کار در تلویزیون را نیز در کارنامه خود دارد. سریال راه بی پایان ساخته همایون اسعدیان و تا ثریا اثر سیروس مقدم از جمله کار های

موفق وی میباشد. هومن سیدی با ایفای نقش در سریال عاشقانه که یکی از سریال های پرطرفدار اخیر است محبوبیت بالایی را در بین مردم به دست آورد. به جرات میتوان گفت این سریال موفق ترین کار او در کارنامه بازیگری اش است. دلیل آن را هم میتوان نقش متفاوت او در این سریال که یک نقش کمدی بوده دانست.

ساخت اولین فیلم بلند

هومن سیدی اولین فیلم بلند خود را در سال 1389 با نام آفریقا کارگردانی کرده و ساخت. این فیلم موفق که پس از ساخت چند فیلم کوتاه

اولین فیلم بلند وی بوده در بیست و نهمین جشنواره فیلم فجر جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن که آزاده صمدی آن را ایفا کرده بود و بهترین فیلم را از آن خود کرد.

او در کنار بازیگری و فیلمسازی به کار آموزش بازیگری نیز مشغول است. هومن سیدی در فیلم های ساخته شده توسط خودش همواره بازیگران جدید و استعداد های زیادی را به سینمای ایران معرفی کرده است.

یکی از آثار ماندگار او که بعدها از پرفروش ترین فیلم های سینمای ایران شد فیلم مغزهای کوچک زنگ زده بود. از دیگر آثار موفق وی میتوان به آفریقا، اعترافات ذهن خطرناک من، سیزده، خشم و هیاهو نیز اشاره کرد.

هومن سیدی در جشنواره فیلم

ازدواج هومن سیدی با آزاده صمدی

اولین ازدواج هومن سیدی در سال 1385 با آزاده صمدی رقم خورد. این دو بازیگر که در آن سال ستاره های بی چون چرای سریال راه بی پایان بودند در همان سال باهم ازدواج کردند. اما این ازدواج به سرانجام نرسید و آن دو پس از 7 سال و در سال 1392 از هم جدا شدند.

هومن سیدی و آزاده صمدی

نویسندگی و شاگردانش

هومن سیدی علاوه بر اینکه یک بازیگر بسیار توانا است از قلم بسیار قدرتمندی نیز در نویسندگی برخوردار است.

وی از استادان بسیار خوب و به نام بازیگری بوده و بازیگرانی همچون نوید محمدزاده، امیر جدیدی و یسنا میرطهماسب را به سینمای ایران معرفی کرده است.

از نکات جالب کار های وی میتوان به فیلم سیزده از او اشاره کرد که با سرمایه گذاری بابک زنجانی ( ابر بدهکار بانکی در حال حاضر) ساخته و تولید شد.

یکی از جذابیت های این بازیگر طرز پوشش اوست. او را میتوان از خوش تیپ ترین و خوش پوش ترین بازیگران سینمای ایران دانست.

هومن سیدی به همراه رضا گلزار و فرزاد فرزین

درخشش این بازیگر در سریال عاشقانه

قطعا سریال عاشقانه که در فصل دوم به سریال گیسو تغییر نام داد بیشتر از اینکه خود یک سریال محبوب باشد، به محبوبیت هومن سیدی افزود. نقش پیمان در سریال که جذابیت خاصی برای مخاطبان دارد ایفای نقش این بازیگر زیبایی این سریال را چند برابر کرده است.

او در مورد محمدرضا گلزار هم بازی او در سریال عاشقانه نیز گفته است او یک سوپر استار واقعی است زیرا دارای همه ی مختصات یک سوپر استار است. وی نوید محمدزاده را که خود معرف او به سینما بوده است یک بازیگر خوب و توانا دانسته و میگوید او پتانسیل این را دارد که مخاطبان بسیاری را برای دیدن فیلم به سینما بکشاند.

هومن سیدی در مصاحبه ای در سال 1397 عنوان کرد که یک سال از ترک سیگارش میگذرد و حالا به فکر ترک چیز های بزرگتر مثل دروغ، نفرت ، عادت های زشت و … است.

شما میتوانید تمامی فیلم های هومن سیدی را از وبسایت دانلود فیلم نایس مووی دریافت نمایید.

هومن سیدی و نوید محمدزاده

جوایز و افتخارات هومن سیدی

هومن سیدی را از پرافتخار ترین بازیگران ایرانی میتوان دانست که جوایز داخلی و خارجی زیادی را تا به امروز به دست آورده است. به طوری که از شورای عالی انقلاب فرهنگی دکترای افتخاری دریافت کرد. از جوایز خارجی اش میتوان به جشنواره ای که در ورشو لهستان برگزار شد، جشنواره شانگهای چین و پوسان کرده جنوبی اشاره کرد.

در داخل نیز جوایز بسیار از جمله بهترین کارگردانی، بهترین فیلم، بهترین فیلمنامه، بهترین فیلم از نگاه تماشاگران را از آن خود کرده است.

نخستین مجموعه بسیار موفق نمایش خانگی وی سریال قورباغه بوده که آن را کارگردانی کرده است.

سیمرغ های کسب شده توسط وی:

بهترین کارگردانی برای فیلم آفریقا از بیست و نهمین دوره جشنواره فیلم فجر

بهترین بازیگر نقش مکمل مرد برای فیلم من دیه گو مارادونا هستم

جایزه بهترین فیلم از نگاه هنر و تجربه برای فیلم مغزهای کوچک زنگ زده

بهترین فیلمنامه برای فیلم مغزهای کوچک زنگ زده از سی و ششمین دوره جشنواره فیلم فجر

بهترین فیلم از نگاه تماشاگران برای فیلم مغزهای کوچک زنگ زده

جوایز کشف شده توسط وی:

جایزه ویژه هیئت داوران برای از سی و دومین دوره جشنواره فیلم فجر برای فیلم سیزده

جایزه بهترین کارگردانی برای فیلم سیزده از جشنواره فیلم پوسان

بهترین فیلم برای فیلم سیزده از جشنواره بین المللی فیلم شانگهای

جایزه بهترین فیلم برای فیلم سیزده از جشنواره بین المللی فیلم ورشو

ویژه هیئت داوران برای فیلم اعترافات ذهن خطرناک من در بخش بین الملل جشنواره فیلم فجر

جایزه ویژه هیئت داوران از سی و چهارمین دوره جشنواره فیلم فجر برای فیلم خشم و هیاهو

تندیس حافظ بهترین بازیگر مرد درام برای سریال عاشقانه از هفدهمین جشن حافظ

 

 

ارسال نظر ...

  • در انتظار تایید : 0
  • تایید شده : 0 نظر
نظر شما پس از بررسی و تایید مدیران سایت منتشر خواهد شد...
هنوز نظری ثبت نشده است ، اولین نفری باشید که نظر میدهید !