وب سایت نایس مووی در سامانه سازمان ساماندهی پایگاه های کشور ثبت شده است و مطابق قوانین این سازمان عمل می کند.
اخبار متفرقه آیا دریافت ویزای امریکا با دعوتنامه، امکان‌پذیر است؟

گرفتن دعوت‌نامه، یکی از روش‌های کاربردی برای اخذ ویزا و درنهایت، مهاجرت به آمریکا است. دعوت‌نامه‌ها، با عناوین متفاوتی برای متقاضی موردنظر صادر می‌شوند. برای مهاجرت به آمریکا از طریق دریافت دعوت‌نامه، افراد با چالش‌های متفاوتی مواجه خواهند بود. در این مطلب، قصد داریم راجع به این چالش‌ها و دریافت ویزای امریکا با دعوتنامه، بیشتر صحبت کنیم. اگر شما نیز قصد دارید از این طریق، به آمریکا مهاجرت کنید، تا انتهای مطلب، با ما همراه باشید.

با فرم دعوت‌نامه آمریکا، بیشتر آشنا شوید

افراد مقیم کشور آمریکا، می‌توانند طی یک نامه رسمی، برای آشنایان و یا اقوام خود، دعوت‌نامه ارسال کنند. با این اقدام، فرد متقاضی، نشان می‌دهد که مایل به دعوت و اسکان فرد موردنظر، در محل سکونت خود است. برای نگارش و ارسال دعوت‌نامه، فرد باید شرایط خاصی را موردتوجه قرار دهد؛ در غیر این صورت، روند دریافت ویزا از این طریق، با چالش‌هایی همراه خواهد بود. در ادامه، راجع به این موضوع، بیشتر صحبت خواهیم کرد.

دریافت ویزای امریکا با دعوتنامه، امکان‌پذیر است؟

اگر به گذشته بازگردیم، باید دعوت‌نامه را امتیاز بزرگی برای دریافت ویزای آمریکا به‌حساب آوریم، اما در زمان حال، شرایط کمی متفاوت است. امروزه، دعوت‌نامه به‌تنهایی نمی‌تواند تضمینی برای ورود و اخذ ویزای آمریکا باشد. البته، لازم به ذکر است که دعوت‌نامه‌های خاص همچون، دعوت‌نامه عضویت در شرکت، شرکت در مراسم فوت یا ازدواج و…، همچنان اعتبار سابق را دارند؛ اما اگر فرد، تصمیم به مهاجرت به آمریکا و اخذ ویزا داشته باشد، دعوت‌نامه نمی‌تواند به‌اندازه سابق، مفید ظاهر شود. امروزه آمریکا، قوانین جدیدی برای اخذ ویزا با دعوت‌نامه، صادر کرده است. در گام اول، لازم است تا صلاحیت فرد دعوت‌شده، ارزیابی شود. با توجه به شرایط و صلاحیت فرد، راجع به درخواست ویزا، تصمیم‌گیری لازم انجام می‌شود. یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی که به اخذ ویزای آمریکا با دعوتنامه، کمک زیادی می‌کند، وضعیت مالی فرد دعوت‌شده است.

چرا برای اخذ ویزای آمریکا، داشتن دعوت‌نامه کافی نیست؟

همان‌طور که اشاره کردیم، داشتن دعوت‌نامه به‌تنهایی، تضمین کافی برای اخذ ویزا نیست. علت این موضوع، مربوط به مشکلاتی است که برخی از افراد بعد از مهاجرت به آمریکا، ایجاد می‌کنند. دولت آمریکا، نگرانی زیادی بابت افرادی دارد که از طریق دعوت‌نامه، به آمریکا واردشده اما بعد از مدتی، آمریکا را ترک نمی‌کنند. این افراد می‌توانند از جهات مختلفی همچون، رفاهی، اقتصادی و امنیتی، کشور را وارد چالش‌هایی کنند. بنابراین، دولت آمریکا، داشتن دعوت‌نامه را برای مهاجرت و اخذ ویزا، کافی نمی‌داند.

هرچند اخذ ویزای آمریکا با استفاده از دعوت‌نامه، ساده‌تر خواهد بود، اما شما باید مدارک کافی برای تمکن مالی، به دولت آمریکا ارائه دهید. دولت آمریکا، باید اطمینان حاصل کند که فرد می‌تواند هزینه‌های مربوط به دوره اقامت خود را تأمین نماید؛ علاوه بر این، لازم است تا به دولت اثبات شود که فرد بعد از منقضی شدن ویزا، حتماً آمریکا را ترک می‌کند.

برای مهاجرت به آمریکا با دعوت‌نامه، چه شرایطی لازم است؟

در این بخش از مطلب، قصد داریم راجع به شرایط ارسال دعوت‌نامه از آمریکا، صحبت کنیم. دعوت‌نامه‌ها، یا باید با جوهر نگاشته شوند و یا حالت چاپی داشته باشند. لازم به ذکر است که دعوت‌نامه‌های چاپی، ازنظر دولت آمریکا، معتبرتر هستند. درصورتی‌که دعوت‌نامه، به‌صورت دستی نوشته‌شده باشد، باید حتماً خوانا باشد و برای نگارش آن، از یک رنگ استفاده شود.

برای دریافت ویزای آمریکا با دعوتنامه، باید بخش‌های مختلف آن را به‌درستی تکمیل کنید. هر دعوت‌نامه، دارای سه بخش است. در بخش اول، باید اطلاعات حامی مالی نویسنده دعوت‌نامه و یا فرد دعوت‌شده را ارائه دهید. در بخش دوم، باید اطلاعات مرتبط با فرد دعوت‌شده نوشته شود و درنهایت، در بخش سوم، باید جزئیاتی نظیر هدف از سفر و تاریخ را عنوان کنید. بعد از نگاشتن دعوت‌نامه، باید آن را با ایمیل یا پست، ارسال نمایید. سایر شرایط نگاشتن و ارسال دعوت‌نامه را در زیر مشاهده می‌کنید:

  • فردی که دعوت‌نامه را ارسال می‌کند، باید حتماً اقامت دائم آمریکا را داشته باشد و یا شهروند آمریکا باشد.

  • مابین فرد دعوت‌شده و ارسال‌کننده دعوت، باید یک رابطه خویشاوندی و یا دوستی وجود داشته باشد.

  • فردی که دعوت‌نامه را می‌نویسد، باید حتماً محل اقامت ثابتی داشته باشد؛ در غیر این صورت، روند دریافت ویزای آمریکا با دعوتنامه، با مشکلاتی مواجه خواهد شد.

  • مکانی که قرار است فرد دعوت‌شده در آن زندگی کند، باید ظرفیت و گنجایش کافی داشته باشد.

اطلاعات موردنیاز برای نگارش دعوت‌نامه

همان‌طور که اشاره کردیم، برای نگارش دعوت‌نامه، باید اطلاعات موردنیاز را به شکل دقیقی، ارائه دهید. در ادامه، این اطلاعات را به تفکیک، نام خواهیم برد:

  • نام و نام خانوادگی و تاریخ تولد دعوت‌کننده و میزبان

  • آدرس، شماره تلفن و وضعیت فرد میزبان در کشور آمریکا و همچنین، آدرس و شماره تلفن فرد دعوت‌شده

  • نوع رابطه بین فرد دعوت‌کننده و فرد دعوت‌شده

  • اطلاعات موردنیاز درباره هزینه‌های سفر و اقامت فرد در کشور آمریکا

  • هدف از سفر

  • امضای دعوت‌کننده در پایان دعوت‌نامه

علاوه بر موارد ذکرشده، لازم است تا مدارکی جهت اثبات اطلاعات مربوطه، به دعوت‌نامه ضمیمه شود. ضمیمه کردن این مدارک برای اخذ ویزای آمریکا با دعوتنامه، ضروری است. این مدارک، عبارت‌اند از:

  • کپی مدارک و کارت شناسایی فرد دعوت‌کننده

  • ارائه مدارک معیشتی؛ درصورتی‌که میزبان قصد دارد از مهمان، حمایت مالی داشته باشد.

  • مدارک مربوط به مالکیت و یا وضعیت اجاره منزل مسکونی فرد دعوت‌کننده

  • برنامه کامل سفر

برای مهاجرت آسان به آمریکا از طریق دعوت‌نامه و یا تنظیم یک دعوت‌نامه معتبر، می‌توانید به مؤسسه کارت سبز، مراجعه کنید. این مؤسسه می‌تواند انواع ویزای آمریکا را در سریع‌ترین زمان ممکن و طی یک روند قانونی، برای افراد صادر کند.

انواع دعوت‌نامه به آمریکا

انواع متفاوتی از دعوت‌نامه وجود دارد. دعوت‌نامه‌ها، شامل دعوت‌نامه تحصیلی، کاری، تجاری، خویشاوندی، توریستی و نمایشگاهی هستند. هرکدام از این دعوت‌نامه‌ها، ویژگی‌های خاصی دارند و در شرایط ویژه‌ای، برای افراد صادر می‌شوند.

کلام آخر

مهاجرت به آمریکا، آرزویی است که بسیاری از افراد در ایران و سایر کشورهای جهان، به دنبال تحقق آن هستند. در این مطلب، راجع به اخذ ویزای آمریکا با دعوتنامه، صحبت کردیم. درصورتی‌که تمایل به مهاجرت به کشور آمریکا دارید، می‌توانید از خدمات مؤسسه کارت سبز، استفاده کنید. این مؤسسه می‌تواند انواع ویزای آمریکا را برای افراد، در کوتاه‌ترین زمان ممکن، دریافت کند.

ارسال نظر ...

  • در انتظار تایید : 0
  • تایید شده : 0 نظر
نظر شما پس از بررسی و تایید مدیران سایت منتشر خواهد شد...
هنوز نظری ثبت نشده است ، اولین نفری باشید که نظر میدهید !