وب سایت نایس مووی در سامانه سازمان ساماندهی پایگاه های کشور ثبت شده است و مطابق قوانین این سازمان عمل می کند.
اخبار متفرقه اهمیت و لزوم توجه به طراحی اداری

اهمیت و لزوم توجه به طراحی اداری

اهمیت و لزوم توجه به طراحی اداری

رده سنی تعیین نشده

اهمیت و لزوم توجه به طراحی اداری

امروزه کسب و کارهای دولتی و خصوصی بسیار زیادی برای فعالیت در زمینه مشخصی راه اندازی شده اند. یکی از مهم ترین بخش های هر کسب و کاری دفتر کار آن است. از آن جایی که کارکنان مدت زمان زیادی را در این محیط می گذراند و ارباب رجوع برای انجام کار های خود به این دفاتر مراجعه می کنند، حتما لازم است تا صاحبان کسب و کار طراحی مناسب و دل نشینی را برای محیط کار در نظر بگیرند. طراحی اداری به عنوان یکی از مهم ترین بخش های هر محل کاری شناخته می شود که بایستی توجه ویژه ای بر آن داشت.

به همین دلیل نیز مجموعه مهراز طراحان با بهره گیری از بهترین و با تجربه ترین مهندسین و طراحان کشور در مجموعه خود، در تلاش است تا طراحی اداری مد نظر مشتریان خود را به بهترین شکل ممکن انجام دهد.

آشنایی با اصول و قواعد طراحی اداری

اهمیت و لزوم توجه به طراحی اداری

با استفاده از یک طراحی اداری مناسب و استاندارد، فضای کاری بهینه ای در اختیار کارکنان قرار می گیرد. با توجه به تحقیقات انجام شده فضای داخلی ادارات تاثیر مستقیم و چشم گیری را بر روی راندمان کاری دارد. از طرفی دیگر نیز این کار باعث می شود تا ارباب رجوع در هنگام مراجعه حضوری، احساس بسیار خوب و دید مثبتی را به کسب و کار شما داشته باشند.

اهمیت و لزوم طراحی اداری در محیط های کاری

مهم ترین معیار ها و پارامتر ها در طراحی اداری

اگر فکر طراحی اداری را در سر دارید، بایستی به برخی از پارامتر ها توجه و حساسیت بیشتری داشته باشید. چرا که این معیار ها تاثیر مستقیم و بسیار زیادی را بر روی کیفیت نهایی کار دارند. مجموعه مهراز طراحان در انجام طراحی اداری عوامل زیر را به عنوان رکن اصلی کار خود در نظر می گیرد.

  • بررسی و آنالیز فضای موجود
  • استفاده از عایق صدا برای ساختمان
  • توجه به نورپردازی مناسب در کل محیط
  • کاربردی بودن طراحی داخلی واحدهای اداری
  • به کارگیری تاسیسات مناسب و استاندارد
  • استفاده از اراضی سبز در محیط داخلی
  • انتخاب بهترین پوشش برای دیوار ها
  • به کارگیری بهترین کف پوش متناسب با فضا

مجموعه مهراز طراحان با در نظر گرفتن معیار ها و پارامتر های بسیار و استفاده از آن ها در راستای طراحی داخلی خود، همواره بهترین کار را با بالاترین سطح استاندارد و مرغوب ترین کیفیت برای مشتریان خود عرضه می کند.

معیار ها و پارامتر های مهم در طراحی اداری

انواع طراحی اداری

امروزه کارفرمایان بسیار زیادی به اهمیت و لزوم توجه به طراحی اداری پی برده اند. به همین دلیل نیز در سال های گذشته به این موضوع بسیار پرداخته شده است. به دلیل تقاضای بسیار زیاد کارفرمایان به بهره گیری از یک طراحی اداری مناسب و متناسب با نوع فعالیتی که دارند، انواع و اقسامی از مدل ها و شیوه های طراحی اداری به وجود آمده اند که در ادامه مهم ترین و پر طرف دار ترین آن ها را برای شما شرح داده ایم.

طراحی اداری باز

طراحی اداری باز یکی از متداول ترین روش های طراحی اداری است. در این شیوه از طراحی، از فضاهای باز برای همکاری و تبادل اطلاعات استفاده می شود. اداره هایی که به این شکل طراحی می شوند، اغلب شامل میزهای کاری باز، فضاهای اجتماعی و فضاهای برای جلسات و گفتگو هستند. طراحی اداری باز اکثرا برای محیط هایی به کار گرفته می شود که دارای مساحت لازم باشند.

طراحی اداری بسته

طراحی اداری بسته یکی دیگر از انواع سبک های طراحی اداری است. در این شیوه طراحان بر حفظ حریم خصوصی تمرکز دارند و محیط کاری هر شخص را با مرز های مشخصی از سایر کارکنان جدا می کنند.

طراحی اداری ترکیبی

طراحی اداری ترکیبی به عنوان یکی از بهترین شیوه ها برای طراحی اداری شناخته می شود. در این نوع از طراحی، طراحان از طراحی اداری باز و بسته استفاده می کنند. در این حالت کارکنان علاوه بر داشتن حریم های شخصی برای کار، از فضا های باز و عمومی برای تشکیل جلسات هم فکری یا گفت و گو با سایر کارکنان بهره می برند.

طراحی اداری مبتنی بر فعالیت

طراحی اداری مبتنی بر فعالیت یکی از شیوه های نوین طراحی اداری است. در این شیوه، فعالیت ‌های مختلف افراد در داخل اداره، اساس طراحی قرار می گیرد و سعی می شود تا مطابق با نقش هر فرد در داخل اداره یک فضای مناسب برای او تدارک دیده شود.

طراحی اداری مبتنی بر هویت

در این نوع از طراحی، تمرکز اصلی طراحان بر روی مفهوم و شخصیت شرکت، است. به طوری که در این شیوه طراحان سعی می کنند تا با استفاده از عناصر مختلف به ویژه رنگ ‌ها، جلوه ‌های تزئینی و برندینگ هویت شرکت را در فضا به تصویر بکشد. استفاده از طراحی اداری مبتنی بر هویت، برای استارت آپ ها می تواند یک گزینه بسیار ایده آل دانسته شود.

مجموعه مهراز طراحان مفتخر است که با توجه به سلیقه مشتریان خود و با در نظر گرفتن تمامی عوامل می تواند هر یک از انواع و سبک های طراحی اداری را که مشتریان عزیز در نظر دارند، با بهترین کیفیت و سریع ترین زمان اجرا کند.

انتخاب بهترین سبک طراحی اداری

توجه داشته باشید که هر کدام از انواع سبک های طراحی گفته شده مزایا و ویژگی های خاص خود را دارند. به همین دلیل نیز نمی توان یک شیوه و سبک طراحی را به دیگری برتری داد. برای انتخاب بهترین سبک طراحی بایستی سلیقه خود و نوع فعالیت اداری که دارید را مد نظر قرار دهید. همچنین مشاورین و طراحان مجموعه مهراز طراحان می توانند برای شما در امر انتخاب بهترین سبک طراحی اداری بسیار کمک کننده باشند.

هزینه طراحی اداری

هزینه های لازم برای انجام یک طراحی اداری به عوامل و پارامتر های مختلفی بستگی دارد. به همین دلیل نیز نمی توان یک قیمت مشخص و معین را برای این کار تعیین کرد. مهم ترین عواملی که بر روی هزینه های لازم برای طراحی اداری اثر می گذارند، عبارت اند از:

  • ابعاد و اندازه و مساحت اداره
  • جنس و کیفیت مصالح ساختمانی مورد استفاده در طراحی
  • نوع و اندازه تجهیزات و امکانات مورد استفاده
  • نوع نورپردازی و سیستم روشنایی
  • تعداد و نوع پارتیشن بندی ها
  • استفاده از فناوری‌های نوین و هوشمند
  • پیچیدگی و خلاقیت به کار رفته در طراحی

شایان ذکر است که مجموعه مهراز طراحان در کنار بهره گیری از بهترین طراحان و بروز ترین تکنولوژی ها در طراحی اداری، هزینه های بسیار منصفانه و معقولی را برای کار خود وضع کرده است. تا تمام افراد بتوانند با هزینه های اقتصادی و مقرون به صرفه، از بهترین و با کیفیت ترین طراحی در ادارات و محیط کاری خود برخوردار شوند.

مدت زمان لازم برای طراحی اداری

زمان لازم برای طراحی اداری به عوامل مختلف مانند مساحت اداره، نوع و پیچیدگی طرح، سبک و شیوه طراحی، تعداد نیروهای متخصص و… بستگی دارد. به طور کلی می توان گفت زمان لازم برای طراحی اداری بین چند هفته تا چند ماه طول می کشد.

مدت زمان لازم برای طراحی اداری در اداره

شما می توانید طراحی اداری، طراحی سالن اجتماعات و طراحی تجاری خود را به مجموعه مهراز طراحان بسپارید تا در کوتاه ترین زمان ممکن طراحی اداری شما با بهترین کیفیت و بالاترین سطح استاندارد انجام شود.

ارسال نظر ...

  • در انتظار تایید : 0
  • تایید شده : 0 نظر
نظر شما پس از بررسی و تایید مدیران سایت منتشر خواهد شد...
هنوز نظری ثبت نشده است ، اولین نفری باشید که نظر میدهید !