وب سایت نایس مووی در سامانه سازمان ساماندهی پایگاه های کشور ثبت شده است و مطابق قوانین این سازمان عمل می کند.
اخبار متفرقه کپی پرینت با قیمت مناسب ولی با کیفیت، یک رویا نیست

کپی پرینت با قیمت مناسب ولی با کیفیت، یک رویا نیست

کپی پرینت دو روش برای چاپ فایل ها و اسناد شما هستند که توسط مراکز چاپی انجام می شوند. البته امکان خرید دستگاه هایی همچون پرینتر نیز وجود دارد. اما اگر قصد دارید این کار را به مراکز چاپی معتبر همچون ” زودکپی” بسپارید پیشنهاد می کنیم با شباهت ها و تفاوت های این دو کار آشنا شوید. توجه داشته باشید که کیفیت باید در هر دو روش اعمال شود. از آنجایی که صنعت چاپ یکی از صنایع رو به پیشرفت محسوب می شود، مشتریان به سراغ مراکزی برای چاپ اسناد خود می روند که سفارشات آن ها را بر اساس آخرین تکنولوژی های روز دنیا و با بهترین کیفیت انجام دهند.

کپی پرینت، مصداق بارز پیشرفت تکنولوژی !

ما در عصری زندگی می کنیم که همه چیز به سمت دیجیتالی شدن سوق پیدا کرده است. تکنولوژی های مدرن در تمام صنایع از جمله صنعت چاپ نفوذ پیدا کرده و باعث بهبود آن ها شده اند. کپی پرینت یکی از مصداق های بارز این موضوع است. در حال حاضر در مراکز آموزشی، کاری و … اسناد و فایل های زیادی وجود دارند که باید چاپ شوند تا بتوانند مورد استفاده افراد قرار بگیرند، بایگانی شوند و یا به مشتریان تحویل داده شوند. برای چاپ اسناد باید از روش هایی مانند کپی پرینت استفاده شود.

اگر نیاز مداوم به چاپ اسناد دارید می توانید دستگاه های سه کاره را خریداری کنید. اما اگر نیاز شما دائمی نیست و می خواهید از مراکز چاپی کمک بگیرید باید در انتخاب آن دقت زیادی به خرج دهید. مراکزی همچون ” زودکپی” با استفاده از پرینترهای روز دنیا، تلاش می کند تا سفارشات مشتری را با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت آماده سازی کند.

با تکنولوژی پرینت آشنا شوید !

هنگامی که یک فایل درون کامپیوتر، موبایل و سایر دستگاه ها داریم و می خواهیم یک نسخه از آن را چاپ کنیم با واژه ای به نام پرینت مواجه می شویم. دستگاهی که این کار را انجام می دهد، پرینتر نامیده می شود و نوعی سخت افزار جانبی است. این سخت افزار قادر است اطلاعات دیجیتالی موجود درون کامپیوتر یا موبایل شما را دریافت کند و آن ها را با بهترین کیفیت بر روی متریالی همچون کاغذ تحریر چاپ کند. پرینترها یا چاپگرها به دو طریق کار می کنند. نخست آنکه از تکنولوژی وای فای یا وایرلس برخوردار هستند و دوم آنکه برای اتصال به دستگاه های دیگر از کابل USB استفاده می کنند.

هر کدام از پرینترهایی که در بازار به فروش می رسد درایوها و نرم افزارهای پشتیبانی خاصی دارند که باید آن ها را بر روی کامپیوتر خود نصب کنید. جالب است بدانید که پرینترهای جدید از دوربین های دیجیتال و کارت حافظه نیز برخوردار هستند و علاوه بر پرینت کردن اسناد، قادر به کپی گرفتن از آن ها نیز می باشند. در واقع برای کپی پرینت کردن اسناد می توانید از یک دستگاه دوکاره ( کپی و پرینت ) یا سه کاره ( کپی، پرینت و اسکن) استفاده کنید.

با تکنولوژی کپی یا فتوکپی آشنا شوید !

دستگاهی که کپی را انجام می دهد از تکنولوژی اسکن بهره می برد. در واقع هنگام کپی کردن، فرآیند اسکن از روی سند اصلی صورت می گیرد و روی کاغذ به چاپ می رسد. با انجام این کار، کاربر می تواند از یک سند یا تصویر، نسخه هایی به تعداد دلخواه چاپ کند.

این روزها دستگاه هایی که کپی را انجام می دهند از تنوع زیادی برخوردار هستند و برخی از آن ها تک کاره می باشند. مدل های رومیزی به عنوان مدل های خانگی و مدل های ایستاده به عنوان مدل های صنعتی شناخته می شوند. در مرکز ” زودکپی” از مدل های ایستاده دستگاه استفاده می شود.

با تفاوت های میان کپی و پرینت آشنا شوید !

با وجود تمام توصیفاتی که در خصوص تکنولوژی کپی پرینت داشتیم حتما این سوال برای شما پیش آمده که کدام یک برای شما کارآمدتر است؟ در ادامه به بررسی تفاوت های آن ها اشاره خواهیم کرد:

  • هدف

در پرینت کردن اقدام به دریافت اطلاعات از کامپیوتر یا تلفن همراه می شود. سپس تنظیمات مورد نظر بر روی آن ها اعمال شده و در نهایت با دستور print اقدام به چاپ آن ها می کنیم. در واقع هیچ نسخه فیزیکی از اطلاعات در دسترس نیست. اما در کپی کردن به یک نسخه فیزیکی نیاز داریم تا آن را درون دستگاه قرار دهیم و به تعداد مورد نیاز از آن چاپ کنیم.

  • کیفیت

در پرینت کردن، کیفیت چاپ بالاتری نسبت به کپی وجود دارد. زیرا مهم ترین عامل در کیفیت چاپ، میزان استفاده از جوهر است. از آنجایی که میزان مصرف جوهر در پرینترها بیشتر از دستگاه های کپی می باشد شاهد باکیفیت تر بودن پرینت هستیم.

  • سرعت ‌عمل

کپی کردن اسناد سریع تر از پرینت کردن آن ها اتفاق می افتد. به همین دلیل اگر به طور روزانه به نسخه های زیادی از مدارک نیاز دارید پیشنهاد می کنیم آن ها را کپی کنید نه پرینت ! همچنین اگر دستگاه کپی در اختیار ندارید می توانید سفارش انجام این کار را به مرکز ” زودکپی” بسپارید.

  • هزینه

کپی کردن هزینه کمتری نسبت به پرینت کردن دارد. همچنین انرژی کمتری نیازمند است. دستگاه های کپی نسبت به پرینترها، تعمیر و نگهداری ارزان تری دارند و از مواد مصرفی مانند تونر و جوهر کمتری استفاده می کنند.

  • نحوه استفاده

برای کپی کردن اسناد خود نیازی به اتصال به دستگاه های جانبی مانند کامپیوتر، موبایل و … ندارید. بلکه کافیست یک نسخه فیزیکی از سند را در اختیار داشته باشید و با انجام فرآیند اسکن، نسخه های متعددی از آن را چاپ کنید. اما پرینترها باید به کامپیوتر یا موبایل متصل شوند و نرم افزارهای مرتبط بر روی آن ها نصب شود.

قطعا هنگامی که از تفاوت کپی پرینت آگاه می شوید، بهتر می توانید انتخاب را بر اساس نیازها و انتظارات خود انجام دهید. یکی دیگر از مزایای مجموعه زودکپی، پرینت ارزان ولی با کیفیت است که این مجموعه با استفاده از دستگاه های پیشرفته و به روز، پرینت مشتریان خود را با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت ارائه می دهد.

ارسال نظر ...

  • در انتظار تایید : 0
  • تایید شده : 0 نظر
نظر شما پس از بررسی و تایید مدیران سایت منتشر خواهد شد...
هنوز نظری ثبت نشده است ، اولین نفری باشید که نظر میدهید !